En "hetare" Garpen får man leta efter

Jaha, update från gårdagen och Triathlon a lá Zunda som i mina ögon var bland det värsta jag gjort, iaf psykiskt men nästan fysiskt också. Jag tog verkligen ut mig till max och tack och lov lönade det sig...

Första grenen var kajak och jag ingick i heat 2 (av 3), jag fick en bra start tillsammans med Annika och vi drog ifrån de andra 2 kajakerna. Framme vid bojen som vi skulle runda var jag i ledningen och lyckades hålla ifrån hela vägen in till mål trots att "Härskaren" och herr Kviding stressade på i megafonen från motorbåten. Snacka om mjölksyra i armar och axlar! Totalt hamnade jag på 2:a plats i kajakpaddlingen, vilket gjorde att jag fick starta 10 sek efter Jossan på cykel...Jakten kunde börja! 

Cyklingen gick förvånandsvärt bra ända fram till vändzonen som jag och Jossan inte riktigt hade koll på, vilket gjorde att vi båda var tvungna att stanna och diskutera lite, vi hittade tillslut "rätt" vändzon. Jag var först in på varvningen och hoppade av cykeln i all stress för att inte flyga ner för de 3 trappstegen som fanns och i samma veva gick min bakre stänkskärm sönder och åkte in i hjulet. Tävlingsmänniska som jag är struntade jag i det och vägrade ge upp så hela andra varvet fick jag cykla med oljud från stänkskärmen och med risken att skärmen skulle stoppa hjulet och jag skulle flyga av. 

Jag tog mig i mål fortfarande som ledare och hade ingen koll på var de andra var, snacka om psykiskt påfrestande. Jag var jagad och slängde av mig hjälmen och började springa, benen kändes lätta de första tio stegen sedan kom tegelstenarna tillbaka. Hela löpningen var en enda stor psykisk utmaning:

- Jag var jagad, vilket är det värsta jag vet
- Jag var på väg att kliva av ett antal gånger trots att jag ledde loppet
- Jag började sjunga i huvudet..."jag är lätt som en fågel" (med "jag är fri som en fågel"-melodin) Sjuk man är! *ler*
- Jag såg målgången som en scen i huvudet, snacka om målbild :) 

Konstigt nog såg jag ingen under hela löpningen vilket gjorde att jag trodde jag sprungit fel men i mål tog jag mig som VINNARE! Vad är oddsen för det liksom?

Sammanfattning av tävlingen:
1:a Garpen
2:a Anki
3:a Jolli

Bästa lag: Garpen, Anki, Smidiga Skoog & Kirran
Best in show: Jolli under kajakpaddlingen
Bästa kämparinsats: Jea
Skönaste kommentaren: "- Jag kom hit för att spela innebandy, inte paddla kajak!"

Det går rykten om att detta var den första triathlon-tävlingen för säsongen...för min del räcker gårdagens tävling, en gång en vinnare, alltid en vinnare ;)

Några bilder från gårdagen

Zessorna står och iaktar kajakerna


Jolli, Anneli och Fia provsatt sina kajaker inför heat 1
Zessorna i heat 1 tog sig ut till starten med blandade resultat :)


Heat 1 redo för start...men var är Jolli? ;)

Mellan kajakheaten fixades hjälmar. Smidiga Skoog var i farten igen...


Jea testade "sin" cykel av modellen mindre

2:a i tävlingen

Glamourzessan Anki

3:a i tävlingen

Kajakproffset Jolli ;)

Konstaterande #1: "Härskarens" megafonen gjorde succé trots att den mitt i mitt kajakheat började spela jullåtar =)
Konstaterande #2: Jag tror jag ska göra Jolli arg inför varje match, det verkar ju löna sig ;)
Konstaterande #3: Jag är inte bäst i någon gren, utan bra på mycket och det verkar ju vara ett vinnande koncept.

/Garpen, hetare än någonsin 

 

Något att tillägga?
Postat av: Lena

Grattis får man lov att säga. Triathlon drottningen, minns jag inte fel så har du en OS medalj sedan tidigare i Triathlon.

2008-07-11 @ 11:20:50
URL: http://lenizkleniz.blogg.se/
Postat av: Garpen

Tackar tjejen, vad jag minns var det endast i terrängcykling och sådär en 11 år sedan ;)

2008-07-11 @ 11:23:19

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0