Uppe med tuppen

Jag hade sjukt svårt att somna igår kväll och med tanke på att jag ställt väckarklockan på 06.00 trodde jag aldrig att jag skulle ta mig upp. Men 06.20 var jag utanför dörren och påbörjade min morgonpromenad till jobbet. Det är helt enkelt dags att go back to basic...


Jag har bara haft ursäkter till att inte promenera till jobbet, visst det tar ca 50 minuter men känslan efteråt väger upp 10 gånger om. Det är som att det sitter en minidjävul på min ena axel som gör allt för att jag ska ligga kvar i sängen och sova och en "tjatande morsa" på andra axeln som försöker visa vägen.


I ena örat hör jag;


- Det är kallt
- Det är mörkt
- Du är för trött
- Du måste ha med dig så mycket kläder till och från jobbet

I andra örat tjatar "positiva morsan" som aldrig ser några problem alls;

- Det är kallt (Garpen, hört talas om underställ kanske)

- Det är mörkt (Är du mörkrädd eller? Skaffa en pannlampa då om det är så besvärligt)

- Du är för trött (Gå och lägg dig istället för att titta på alla dumma serier på TV)

Du måste ha med dig så mycket kläder till och från jobbet (Åhh att packa innebandyväskan går bra minsann, kom igen nu!)


Ja, nu är iaf dag 1 avklarad, nu återstår det att se om jag orkar upp imorgon med eller om minidjävulen tar över kroppen..


//Gnurp...som är back to basic


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0