Nu har jag nog gjort mig själv en björntjänst

Under den senaste tiden har jag nästan alltid varit först på jobbet och av någon konstig anledning (läs: oskriven regel) ska den som är först på jobbet sätta på kaffet, tömma diskmaskinen och fixa köket. Vi har iofs olika ansvarsområden men det går väl sisådär med det. Jag har bland annat tömt diskmaskinen (även fast jag inte kommer först) nästan varje gång trots att köket inte är mitt ansvarsområde. Så nu har jag börjat fundera på om alla medvetet kommer senare till jobbet för att slippa sätta på kaffe och tömma diskmaskinen...är folk verkligen så lata?

image1165

Nu till själva kaffegrejen, jag dricker inte kaffe och jag har medvetet låtit bli att lära mig hur man kokar kaffe i vår "krångliga" maskin. För jag vet hur grabbarna på kontoret fungerar... Jag har klarat mig i över 6 månader men idag tog jag steget?jag fixade kaffe så när alla kom nu på morgonen fanns det färdigbryggt kaffe...vilket de uppskattade.
Jag tror däremot att jag precis gjort mig själv en björntjänst...risken finns att jag nu förväntas fixa kaffe varje dag...bläää...men jag antaratt jag får skylla mig själv!

När är det min tur att bli bortskämd?

//Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0