Norska i mun på varandra= kaos

Jag började dagen med att hålla föredrag för 2 st norrmän, det gick väl bra till en början innan de två började ställa en massa frågor i mun på varandra och jag tappade bort mig totalt i allt snack....haha! Riktigt "djup" norska är inte det lättaste att förstå i vanliga fall och speciellt inte när två norrmän pratar i mun på varandra :)

Under de säsonger jag gjorde i Balrogtröjan hade vi tre eller fyra norskor och alla pratade olika typer av norska (olika dialekter) och jag kan lova att ibörjan var det verkligen kaos i mitt huvud. Men det är bara att konstatera, norska är ett av de roligaste språken!

image1132

//Gnurp

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0