Ingen vanlig natt

Igår skulle jag ta mig från stan vid 01.30, det började med att jag kom upp för en trappuppgång precis efter att ett bråk utspelats sig och jag studdsade fram mellan alla blodpölar och smet förbi alla poliser. Väl vid busshållsplatsen stod jag och frös och upptäckte en buss som skulle till Runby vid en annan hållplats, så jag gjorde ett 100-meters ryck i högklackat och hann precis fråga om bussen åkte förbi min station innan bussen skulle åka....jag kunde sätta mig i värmen.

Vid Norra Bantorget blev vi sittandes i 40 minuter pga att en buss kört fast mellan 2 st betongstenar. Jag satt ganska långt fram i bussen och fick lyssna på alla fulla människor som i tur och ordning gick fram till busschauffören och försökte få honom att köra...det var bara ett problem...vi kunde inte ta oss förbi den andra bussen. Jag blev faktiskt mäkta imponerad av busschauffören som satt lugnt och stilla och svarade snällt på alla frågor. Ibland är människor rent av korkade men jag antar att alkoholen gör sitt också.

När jag satt där i bussen och väntade slog det mig att en busschaufför lätt skulle kunna skriva en bok om alla "märkliga" människor han/hon möter varje dag...för det kryllar av dem!


//Gnurp


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0