Dags för Zundarim

Under första säsongen jag gjorde i Zundatröjan som senior hade vi en fantastisk avslutning, det bjöds på överraskning efter överraskning. Jag hade satt ihop ett rim som jag läste upp och nedan kan du läsa vad som kom ur min mun. 

Zundaland
Året i Zunda är nu till ända,
Vem vet väl nu vad som ska hända.
Barmarken väntar där ute på oss,
men först efter festen här nu förståss!

Jag tänker blicka tillbaka en bit,
till dagen då Sala och jag kom hit.
Ni sitter här fina och njuter på festen
älskade vänner, zessor och resten.


Frågar man Fredrik änglar vi är,
något är fel med just det där.
Skenet bedrar, tro inget annat,
bilden av partygäng i minnet har stannat.

Fast visst har vi i Zunda gjort fina resultat,
Busiga och vilda är bara en massa prat.
Zessor vi är, har alltid ordning och reda,
"nu är jag full" hördes en fredag.

Som Garpen jag är, blir det en tokig saga,
blandat med minnen, kankse rätt vaga...
För ett år är länge & visst har vi känt
att stundom vi inte fattat...vad hänt?

Sagan började åren sen tre,
och hur var det nu, jovisst ska ni se,
Garpen och vänner råkade ut,
för massor av saker innan sagan tog slut.

Det samma gäller gänget av vänner hör,
dråpliga grejer, jag vet, jag var där!
I utvisningsbådet, bänkar där fanns,
& där satt Emma så snart hon fick chans.

Detta var tiden då laget vann som mest,
men förändringen blev stor, det blev mycket mer fest!
Bastun hos Jojo blev till ett dass
men hellre det än av pizza må kass.

Kanske jag borde, nu hålla igen,
& snacka istället om vad som hände sen.

Med öppna armar ni oss tog emot,
blev rörd och sköt som en idiot!
Dribblingar och skott vi alla fick lära,
Vissa blev bra andra blev kära.

Endre var laget vi alla ville åt,
de kom, segrade och vi slutade i gråt!
Torshälla fick smaka på hjärtat av stål
och visst njöt vi när Zunda gjorde mål.
Detta var serien som jämnast var, 
men Endre ville inte längre vara kvar.

Clara är tjejen som ler allt jämnt, 
& fnittrar fast ingen drog skämt.
Precis liksom Anneli på nyår hon kröp...
Jag vet inte säkert men jag tror de söp!

När jag drog till Dominikanska hände ju grejen, 
Vingen dök upp och tog den enda poängen.
Sala skrattar och ler lite grann, 
Är storyn om Zunda verkligen sann?

Zundaismen är svår att förstå, 
men Anna hon vet hur det kan gå.
En inkilning och Garpen trodde soffa var säng, 
Allt blev så fel som det bli i vårt gäng!

PÅ innebandy vi dock har koll, 
och arg in i Zundahjärta vi blir, när vi tar noll!
Garpen är tjejen som kommer dra till "The States"
Hoppas att trivas, kommer sakna er "mates".

Detta var sagan om året med er och trots att vissa slutar,
jag hoppas på fler.
Stort lycka till i framtiden tjejer, 
där ni är och finns, händer det grejer!
Ni kommer alla lyckas i livet, det känner jag på mig, 
det tar jag för givet!


/Zundazessa # 18227437-1019


 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0