Jaha, ska man över pinnarna

Igår var det premiär för våra repstegar att inta Solnaparketten och vi hade publik och allt. Svennar körde en snabbgenomgång av några (i hans ögon) simpla övningar (läs: träning lär väl ge färdighet...eller?). Jag och Kirran konstaterade ganska snabbt att vi måste lyfta på fötterna lite extra varje gång för att ta oss över pinnarna och hoppar vi baklänges är det megahopp som gäller. Det gick ju inte direkt super för mig men med lite träning kommer jag dansa samba som vilken brasse som helst. Min favvoövning med repstegen var just sambastegen...lite musik på det där och vi zundazessor kommer dansa samba nere vid "hörnflaggan" efter mål. 

I övrigt känner man att matchen mot Sala närmar sig, fokuseringen blir större för varje dag som går och det enda jag kan tycka är tråkigt är att matchen spelas i Råsta Park och inte Solnahallen. Men jag deppar inte för Råsta Parkgolvet tillhör mina favoritgolv.


Gårdagens roligaste kommentar står Jessie för...hon sa något i stil med...."- Kan ens unge inte gå när han/hon är 5 år bör man nog inse att något är fel". Att kläcka ur sig det i samband med den diskussion vi hade var riktigt skoj och alla började gapskatta.  

Det var förövrigt rätt tyst innan träningen (gentemot vad det brukar) och förklaringen fick jag redan på uppvärmningen...Kirran hade tandvärk! :) 

Några bilder från gårdagens träning...(dålig kvalitet) 
image1202
Det var premiär för Kirrans och min repstege

image1204 
Anki lyckades riktigt bra med att få klubba, boll och sig själv genom stegen

image1205
En glad Anki med sin repstege

image1206
Fia satt i andra tankar och vägrade släppa sin repstege medan Saga räknade sina vita "plattor" :)

//Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0