Framme!

Så där en 20 timmar senare, skit asså!
I vanliga fall tar det ca 13 timamr dörr till dörr, men den här gången testade jag att ta bussen hela vägen och jag hade en del oflyt på vägen...

Hamnade bredvid en finne på planet från Helsingfors som stank "dagen efter" (läs: bakisstank av alkohol) + att jag hade en högljudd norrman bakom mig, så jag kunde inget annat än att plugga in öronpropparna och sedan inta sovläge. Vad vet jag, det kanske bara är jag som är kräsen =)
Sov 6 timmar av 9½...kallas rutin ;)

Väl framme tog jag vara på Kirrans instruktioner över vad jag kunde hitta rätt buss ut till Eckamai. Missat expressbussen precis och fick sätta mig ner och vänta i 45 minuter. Bussturen in tog sedan ca en timme och väl framme för att åka med sista bussen för dagen, insåg jag att det var precis en timme kvar innan den skulle gå, vi kom iväg 1.35 h senare....det här är Thailand...ingen stress här inte!

20 timmar senare, i mörkret steg jag in i huset och möttes av ett dukat matbord och repliken: "skit, va sliten du ser ut!". Precis vad jag behövde höra efter 20 timmar på resande fot, min familj är allt roliga dem.


Sov som en stock och har precis vaknat, klockan är 07.40 och solen på väg upp...JIPPI!

Ps. Jempa, tack för skjussen till Arlanda!

/Garpen, vitast av ALLA!
 

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0