Sovmorgon, spinning och intressant läsning

Sov till 11.20 imorse, hur skönt som helst och välbehövligt. På tal om sömn så läste jag idag en intressant artikel om snoozning och hur det skadar den riktiga sömnen. Att man är tröttare när man kliver upp efter att ha snoozat jämfört med om man kliver upp direkt när klockan ringer. Tydligen tyckte experten att man inte skulle inneha en väckarklocka med snoozfunktion. Släng dig i väggen säger jag, ingen rör min väckarklocka!

Hann med ett spinningpass idag också och det var första gången jag upplevt att instruktören verkligen tagit i och kämpat lika mkt som oss andra. Det var skönt att se att svettet även rann längst fram i salen. Passets fokuspunkt var backträning och det var tungt, riktigt tungt.

/Garpen, aka snoozarkungen 

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0