Match på vardagsrumsgolvet

Igår intog Zundazessorna Tibblehallens nya golv, en härlig upplevelse, det kändes som att jag var hemma och lirade plast på vardagsrumsgolvet. Inte nog med att det var en skön "hemmakänsla", man kunde skjuta som en kung på golvet...I like!

Matchen var intensiv, tuff och verkligen skoj att spela. Det var betydligt tuffare än de tidigare matcherna, men jag tycker vi zessor stod upp bra. Jag fick äran att göra mål, inget kanonskott men med lite hjälp av motståndarna gick den in. Matchen slutade 2-2 och ska jag vara lite kritisk så gav vi bort minst 1 mål och vi borde dessutom ha gjort fler mål framåt för chanser hade vi. 


Jag är ändå nöjd med min egen insats trots att jag stundtals kände mig lätt förvirrad. Det var skönt att äntligen få gå in i några närkamper och ta lite stryk. Jag hoppas verkligen att några av matcherna i serien blir som gårdagens, då domarna låter oss spelare göra upp på planen och vi får fightas om bollen utan en massa avblåsningar.

Igår visade det sig att min bror var och kolla på matchen, vilket typ aldrig någonsin tidigare hänt när jag varit seniorspelare. Min bror var min förebild som liten så varje ord brorsan har att säga suger jag åt mig som en svamp. Som liten tittade jag alltid på alla hans ishockeymatcher och det var vi som fightades om bollen ute på gården och då var allt tillåtet...jag kan berätta att jag åkt på en och annan tackling under min uppväxt =)
Efter matchen var jag tvungen att ringa upp brorsan och jag fick minsann höra det ena och det andra om mitt spel. Han kunde bland annat inte förstå varför jag hela tiden ska passa istället för att ta ett skott från mitten....hmmm, någon som hört det där om mig innan? =) Ny order från brorsan: Skjut!

Efter matchen bjöds det på Kladdkaka a la´Annika x 3 i omklädningsrummet och jag kan berätta att det var sjukt gott =)

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0