Hur mkt har ni lagt ut på mig kontra min bror?

Jag var över och åt middag med min familj och samtalsämnet gled in på idrott och hur mkt pengar mina föräldrar lagt ut på mina idrotter kontra min brors under vår uppväxt. Det blev en rätt intressant diskussion och det visade sig att pappa tom hade räknat hur många matcher han skjutsat min bror till under en säsong (läs: hur han nu minns det). 93 matcher hade det blivit men då spelade min bror i flera lag (åldersgrupper). Vi visste alla svaret på frågan men min bror försökte ändå komma på saker som jag gjort som kostat mer pengar än vanligt...det gick inte så bra =)  

Vi konstaterade även att det blivit så sjukt mycket dyrare att lira ishockey idag än när vi var yngre. Jag tror mkt väl att det är en av orsakerna till att många barn börjar lira innebandy, familjen har helt enkelt inte råd. Det är lustigt hur en idrott blir en klassfråga i samhället, vilka familjer har råd att låta sina barn spela ishockey?



Det roligaste var nog när vi kom in på motståndare och hur man upplever saker olika. Min bror berättade att han fick höra att några spelare hade "satt ett pris på hans huvud" dvs. alla ville tackla honom så hårt det bara gick eftersom han själv alltid spelade så fysiskt. Jag berättade då om min flytt till AIK (fotboll) och när jag fick höra av spelarna i laget att de avskydde att möta mig på planen för att jag var så jobbig. Vad ordet jobbig stod för har jag än idag ingen aning om...hmmm =) 

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0