En 6 timmar lång båtresa

Jag hade fått för mig att båtresan skulle ta 4 timmar och tyckte det var rätt lång tid, men när vi väl var på båten visade det sig att trippen skulle ta 6 timmar. I och med att jag både var hungrig och frusen kändes 6 timmar som en evighet. Trippen gick runt i Skärgården och det var skoj för våra internationella gäster att få se skärgården även om vädret kunde ha varit lite snällare mot oss.




Det är något avkopplande med skärgården

När vi väl fick maten var halva resan avklarad och den sista biten gick bara av farten. Jag satt bredvid en av amerikanerna som var en trevlig prick och såg nästan 10 år yngre ut än vad han var och receptet var tydligen 9 timmars sömn varje natt och 1 ½ timmes motion tidigt på morgonen. Något man kanske skulle prova...hmmm =)

Annars diskuterade vi skillnaden mellan svenska och amerikanska förlovningar, American Idol, den svenska indie pop gruppen Lonely Dear (som jag förövrigt aldrig hört talas om), lite politik och en del jobbsnack. 

Vi fortsatte sedan vidare med gänget till Café Opera och när jag tackade nej till alkoholen som serverades tittade servitören konstigt på mig och när jag förklarade för en av grabbarna att jag hade match dagen efter säger servitören följande:
"- du vet väl att man spelar bättre med alkohol i kroppen dagen innan, titta bara på Zlatan och Ljungberg..." Jag satt mest frågande och tyckte killen var en idiot.

Det var en trött gnurp som slängde sig i sängen efter en jobbvecka utan dess like...

/Gnurp  

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0