Är det en fördel att vara tävlingsmänniska?

Ja, jag tycker nog det...

Allt som man tycker är jobbigt eller tråkigt kan lätt vändas till någonting positivt och roligt. Det är bara att göra ett tävlingsmoment av det hela...

- Jag hatar att plocka ur diskmaskinen men efter att jag en gång tog tid på hur snabb jag var, går det numera både snabbt och systematiskt, jag vill ju förbättra tiden =)
 
- Låna ut din mobil till en vän och be han/hon slå all time high på ett av dina favoritspel, vips så har du en ny utmaning...
 
- Jag har stundtals väldigt mkt att göra på jobbet och egentligen är det en omöjlighet att bli klar i tid,  men som den tävlingsmänniska jag är ger jag mig *pip* på att klara det...inte alltid speciellt sunt men är man tävlingsmänniska så är man!

- Se hur länge du kan snooza på morgonen och ändå hinna i tid till jobbet/skolan =)

- Ta tid på hur snabbt du kan storhandla...


Att läsa allt ovan får mig att skratta...jag är ju helt crazy, men det bjuder jag på för känslan av att vinna/lyckas slår all galenskap.


Det är iaf skönt att veta att jag är omringad av tävlingsgalna zessor som ställer upp på det mesta i tävlingsväg...=)

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0