Tournament of Åland

I fredags lämnade vi Grisslehamn för en helg på Åland. En bil med zessor använde GPS och hamnade i fel hamn men GPS:en fungerade iaf, det är inte alltid lätt att veta var man ska :) 

Vi spelade 3 gruppspelsmatcher:
Listonhill - Zunda 0-7
IF Fram - Zunda 2-16
Mjölby - Zunda 2-1

Med resultaten ovan blev vi bästa grupptvåa och fick möta Mjölby en gång till i en kvartsfinal. Vi ägde matchen och spelade rätt bra och kom till avslut i nästan varje byte. Dessvärre bjöd vi Mjölby på segern genom en indianare och ett självmål. Kirrans backhandskott i kryssribban med 3 sekunder kvar av matchen var det närmaste vi kom. Det kändes grymt surt att torska men så här efter några timmar var det rätt skönt att få lämna ön och åka hem och framför allt komma hem i hyffsad tid. 

Finalen spelades mellan Valbo och Westervik och slutade med Valboseger med 4-0.

Skytteligan
I top 10-listan kan man hitta 3 st Zundaspelare:
# 3 Jessica 9 poäng (5 mål 4 ass) på 4 matcher 
# 7 Garpen 7 poäng (5 mål 2 ass) på 4 matcher
# 9 Jempa 7 poäng (4 mål 3 ass) på 3 matcher

Jag måste säga att det var riktigt bra att få med 3 st Zundaspelare med tanke på att de andra på listan spelade minst semifinal. Den spelare som vann spelade final och gjorde totalt 10 poäng, dvs. bara en poäng mer än Jessie. Jempa stod över kvarten men lyckades ändå göra 7 poäng och nästan alla i en och samma match, det var riktigt skoj och se.

Jag är lite förvånad över att jag för en gång skull gör fler mål än ass, när hände det senast liksom? Det skönaste målet var nästan när jag 3 meter från mål, helt ensam med keepern, laddar för värsta slagskottet och skjuter i mål. Hur tänker man då liksom? Jag kunde lika gärna ha bränt skottet rejält...haha, skönt att det gick vägen den här gången. Fatta att få ladda allt man har med bara en liten keeper framför sig...kan det bli bättre?

Utvisningar
Vi som alltid annars åker på utvisningar och får spela boxplay klarade oss riktigt bra fram tills jag i kvartsfinalen åkte för fult spel. Tydligen var min armbåge uppe och störde en filmande Mjölbyspelare som småskrattade till domarens signal. Det var bara att sätta sig i utvisningsbåset och sitta av mina 2 minuter för första gången denna säsong.

Hejarklack
Vi zessor fick njuta av Polle, Mjölbys hejarklacksledare...sjukt skön. Han var stor och hade olika peruker på sig i färgerna neongul och svart. Polle var allt man vill ha i en hejarklacksledare, han hade stenkoll på läget och skötte sterio, sång och uppvärmning av publiken, allt i ett. Han fick ca 30 personer på läktaren att utföra vågen och det var en fröjd att se.

/Garpen
  

Något att tillägga?
Postat av: Jempa

När jag äntligen gör mål så vill jag att det blir rätt.;)Gjorde faktiskt 5 mål(4 mot ålänningarna och 1 mot mjöölbu).

2008-04-28 @ 09:07:58
Postat av: Garpen

Jempa, jag tog siffrorna från turneringens hemsida... ;)

2008-04-28 @ 09:46:16
Postat av: Jempa

Jäkla ålänningar, då var det säkert nån annan som fick ett poäng av mig. Bjuder väl på det, huvudsaken är att ALLA vet att jag gjorde 5 st iallafall hihi...

2008-04-28 @ 16:46:24
Postat av: Garpen

Det var säkert jag som fick poängen ;)

2008-04-28 @ 17:07:18
Postat av: Självmåls-skatan

Heeeeejaaa Mjöööölbu!!!!

2008-04-28 @ 20:54:12

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0