Min avslutningsdikt del 3 av 3

I halvtid fröken Anneli och Wester i toppen av skytteligan låg

Laget spelade super och publiken gillade vad de såg

Att uddamålet skilt oss från 3 poäng, har hänt under säsongen

Medicinväskan har varit full och givit svar på var vi kan finna tampongen


Att Emma är en grym materialare har väl ingen missat

Fixar matchkläder och flaskor och sin uppgift aldrig dissat

Hänger med laget och följer oss vart vi går

Undrar om vi i Zunda henne behålla får


Berit och ryskorna Svetlana och Olga har joinat laget i år

Har inte gett så mycket, men vi har läkt alla våra sår

Passningar på bladet, rörliga fötter- upp på tå

Grabbarna grus tjatar...sluta att stå!


Smeknamn är lite av Zundas grej,

Ibland vet man tom inte vad man ska kalla sej

Man kommer som ny och namnet är klart

Det blir från start en jäkla fart


Att längdmätaren på Bosön är fel inställd vet alla

Jag var 1 cm kortare och såg min värld falla

Längst i laget jag plötsligt inte längre var

Hur kan Anneli växa så mycket, ge mig ett svar


Inventeringar vi gjort, räknat som genier

Hoppat över rep som värsta kaniner

Att kaffet ska ner i magen vet vi alla

Men för Svennar verkar kaffekoppen falla

I båset Jessica nytt klubbfodral förvarade

Hon undrade vem fan som spillt kaffet, Svennar svarade

Regler om kaffe fick införas i båset

När klockan är 20.30 gäller det att hänga på låset


Sena träningar är vardagsmat för oss tjejer

Och under uppvärmningen ingen vaktar våra grejer

Max-rundan har sprungits ett fåtal gånger

Ibland har laget tom brustit ut i sånger


En match mot grön vit och Anneli valde att ta examen

Jea blev förbannad och fick ur sig: vilken diva hon är den damen!

Att förlora matcher vi dessvärre gjort denna säsong

Och ont, djupt in i hjärtat det gör varje gång

Men viljan att utvecklas och vinna som ett lag

Får oss alla att kämpa och ta nya tag


Med 17 sekunder kvar, vi nära serievinnarna var

Att ge Huddinge IK däng, hade varit grymt skönt för vårat gäng

Men ibland blir det inte som man planerat

Men vi hade iaf ett grymt intro arrangerat


Att visa hjärta för laget har alltid varit våran grej

Nya zessor kommer, andra tackar för sig

Att fortsätta resan, beslut måste tas,

Är alla redo att ingå i nästa fas?


Till sist jag vill önska er lycka i livet,

Även om livet inte är givet

Vad det än blir, jag tror det går bra

Så lyft nu på glasen och skåla: HURRA!


/Garpen som sammanfattat säsongen på 3 ½ A4-sidor


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0