Min avslutningsdikt del 1 av 3

Ännu en säsong är nu till ända,

Vem vet väl nu vad som ska hända?

Matcherna är slut och ledighet väntar

Massor av sol i backar och släntar


Minnen från säsongen vi också tar mé

10 månader är länge...nu ska vi se:

Livet med zessorna går längre tillbaka

Minnen jag aldrig skulle vilja försaka


Säsongen började med några avhopp

Härskaren kom in och gav nytt hopp

Tillsammans med Mange, de började bygga

Ett lag, med många profiler, en del rätt skygga


Bygget började med tester ute på ön

Alla gjorde sitt bästa för att inte hamna sist i kön

Tester som Harres, Cooper och Brutalbänk, vi alla fick testa

De gick bra och alla gjorde verkligen sitt bästa


Testhelgerna ökade pressen,

vi fick alla delmål i stressen

Att varje månad visa ett bättre resultat

Var ganska skönt men det blev en del tjat

Benböj hit, situps dit vi alla fick höra

Alla knep käft och valde att köra

Vi tog i som aldrig förr

Och plötsligt öppnades en helt ny dörr


Jag drog till värmen och då hände ju grejen

Två kenyaner dök upp och sprang fortare än den snabbaste tjejen

Att komma tillbaka var ett test i sig,

Att springa i värmen var inte riktigt min grej

Jag hade tur om man jämför med vissa

Kirran hade en jobbig start, det var det väl ingen som missa?

Sjuk hon blev, åkte på allt du kan tänka

Jag tyckte synd om tjejen och tak över huvudet jag skänka


Att jag och Kirran goda vänner är, har väl ingen missat

Fast det finns nog stunder hon tyckt jag henne dissat

Under en förfest och kortleken dåligt blandad var

Jag åkte på sexfrågor och Kirran gapade stort till mina svar

Hemlighetsfull jag kanske må vara,

Allt har sin tid, har jag fått förklara


fortsättning följer nedan...


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0