Gratis lunch är aldrig fel

Idag hände något roligt när jag var på lunch. Jag hängde på arbetskamraterna ner till vårt matställe och beställde en kycklingsallad. Tjejen som tog emot beställning sa att det kunde dröja lite eftersom det stod folk före i kö. Fine, det är inga problem sa jag. Efter ca 10 minuter satt jag där och hade fortfarande inte fått min sallad när plötsligt tjejen som tog emot beställningen skriker ut kycklingsallad, varpå en gubbe från ingenstans roffar åt sig den. Jag tänkte inte mer på det, han hade kanske också beställt en sallad tänkte jag.
Till slut fick jag nog och gick fram och frågade var min mat var, de tittade på varandra och såg lika frågande ut allihop. Efter ytterligare 2 minuter fick jag äntligen min kycklingsallad och med den en ny matkupong...tack sa jag och tog tallriken med mig in i hissen och upp på kontoret...alla mina arbetskamrater var ju färdiga med sin mat och jag ville inte sitta ensam.

Till saken hör att jag inte är den som klagar så hade jag bara fått min mat hade jag varit nöjd men nu fick jag en gratis lunch på köpet...dubbel lycka med andra ord! ;)

image1372
Delar av min eftertraktade kycklingsallad

/Garpen som är mätt och belåten

Något att tillägga?
Postat av: Jonte

Bra, härligt att gå, jag borde med hitta tjusningen att jogga...

Eller äta mer kyckling helt enkelt...

2008-04-17 @ 20:03:11
URL: http://jonteohlson.blogg.se

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0