Seriepremiär...Väsby vs. Zunda (Väsbyskolan)

Seriepremiären är nu till ända och vilket målkalas det blev i "skoboxen". Vi pumpade på riktigt bra och var ett par storlekar större än Väsby i alla situationer. Slutresultatet blev hela 2-12 och poängen fördelades hyffsat jämnt i alla femmorna.

Matchens hopprepslista ser ut enligt följande:

image800
Går till...Lagets powerplay, näst intill 100 %-igt, vi var sjukt effektiva och plötsligt fungerade allt.

image801
Går till...Ylvas kanonskott...det var bland det snyggaste jag sett skottmässigt, nästan värt 2 poäng.

image802
Går till...Jessica, zessan var kung i hörnen och tog för sig som aldrig förr, grymt skoj att se!

Cred till mig själv...var näst intill 100 %-ig när det gäller tekningar, jag tekade mer än vanligt och torskade bara en...grym känsla! 

Fler + & -

+ Publikstödet
+ Uppvärmningen
+ Matchserien är äntligen igång
+ Bra stämning i laget och på läktaren
+ Många målskyttar

- Domarna...de drog en lista på mer än 3 punkter och levde inte upp till sina egna "regler", t ex de skulle låta oss spela fysiskt...hmmm.. hur många fördelar fick något av lagen? 9 st utvisningar varav kanske 2-3 var riktiga utvisningar och de andra funderade man var de hittade... Lite tråkigt att de inte lät oss spela ut utan blåste sönder matchen stundtals. men det var första matchen, kanske även för domarna...

Gårdagens ?...i mina ögon blev jag snuvad på 2 poäng...iaf ett poäng. Anneli fick ett mål som jag själv tyckte att jag slog in och sedan mitt skott som gick i ribban och på något konstigt sätt gick in i mål...domarna skrev självmål...borde man inte glädja den som var sist på bollen????? *ler*

//Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0