Ge varandra beröm...det behövs!

I morse fick jag ett mail från Åsa L en fd. zessa eller föresten, kan man vara fd Zessa? Är det inte så att en gång en Zundazessa, alltid en zessa?
Hur som helst fick jag ett par riktigt fina ord och en bekräftelse på att mitt mål med Zundakorten faktiskt gått i uppfyllelse...

Åsa hade hittat sitt Zundakort som jag gjorde min första säsong i Zundatröjan, dvs. för typ 5 år sedan. Det hela började som ett miniprojekt för att visa alla hur mycket jag verkligen uppskattade att spela i Zunda. Det slutade hela 24 effektiva arbetstimmar senare, ja ni läste rätt!!!...jag spenderade 24 hela arbetstimmar åt att klippa, klistra och skriva ihop kort med sanna och berömmande ord om varje spelare och tränare i laget.  Det tog på krafterna men inför seriens viktigaste match, (btw hemma mot Endre) gav jag alla spelare sitt eget Zundakort och jag har aldrig sett laget spela sådan underbar kämparinnebandy...

Beröm behövs och lyfter alla människor till att prestera ännu bättre!

Mitt mål med korten var att alla skulle inse vad de personligen betydde för mig och att om de någon gång i framtiden behöver lite uppmuntran är det bara att läsa kortet.
När jag var på besök hos Anneli innan hon flyttade såg jag att hon hade lagt upp sitt kort bland alla medaljerna. Nyfiken som jag är läste jag kortet och blev rörd över mina egna ord...varje ord kom verkligen från hjärtat och träffade mitt i prick!!!

Några saker jag spontant kommer ihåg från korten...
Visste ni att Jempa var en av mina förebilder som liten och nykläckt innebandyspelare. Det var under Täbytiden och jag fick se damlaget spela matcher och minns hur Jempa var bäst på planen tillsammans med Marre.

Anneli och jag var bittra fiender både på fotbolls- och innebandyplanen. Vi möttes alltid i S:t Erikscups finalerna och hade tuffa möten även i serien. Det fanns en spelare jag fruktade mest av alla....guess who?...Anneli. Dessutom stod det klart för mig att jag spelar 10 ggr hellre med henne, än mot henne.

Hur grym Emma var på att slå drömmackor direkt på klubbladet ...I still miss them tjejen!...men är man Zundas MVP och en grym materialare kan jag nog inte begära mer.

//Gnurp

Något att tillägga?
Postat av: yasse

jag kommer ihåg att jag fruktade emmas skott när jag började träna med damerna för lääänge sen, hon sköt så jävla hårt och ibland ångrade jag nästan att jag bara hade t-shirt på mig när emma var med på träningarna.. ^^

2007-09-27 @ 20:03:11
URL: http://yazz.blogg.se
Postat av: Hanna

Oj oj oj den matchen kommer jag väl ihåg (spelade ju med Endre då). Nog för att ni visa upp kämparglöd men fan vilket oflyt vi hade den matchen. Jag gjorde mål bara någon minut från slutet men så blev det bortdömt. Why? Ingen vet. Sen trodde vi att vi fick frislag för att ni tog bollen med handen, men icke, så då sprang Anneli eller om det nu va Isen upp och gjorde mål. Har då aldrig sett Göran N så arg! Jag vart seriöst rädd för honom. Haha. Men det är ju historia. Men vad det sved då! Enda seriematchen mina föräldrar var och såg också. Kul det kändes lix. Hade verklkigen behövt ett kort efter den matchen! :o)
Såg förresten Petras kort en gång. Så jävla fint, blir förvånad när jag läser att du inte lagt ner mer tid på dem än 24 timmar. Måste varit riktigt effektiva timmar. Grymt snyggt och fint! Du är så jävla underbar tjejen. Saknar en Garp.
Grattis till en kanon start på serien btw! Fortsätt så nu!! Kraaam!

2007-09-27 @ 21:16:34
URL: http://www.dooelaa.com
Postat av: Anneli

nu måste jag faktiskt åka hem till kära mamma och pappa och packa ner mitt kort och ta hit det och ställa det på tv hyllan tror jag! Det va alldeles för länge sedan jag läste i det faktiskt... tihi. Kram..hoppas du har en mysig lördag med en massa taggtråd i chips skålen!! =)

2007-09-29 @ 15:07:43

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0