Jag som försökte vara smart och som vanligt gick det åt helvete

Jag hann komma halvvägs över bron när jag såg min buss komma körandes, men eftersom jag inte orkade springa bestämde jag mig för att i lugn och ro vänta på nästa. Väl vid busshållsplatsen kom en annan buss som btw åker runt halva stan innan den når Danderyds sjukhus men eftersom jag ändå skulle få vänta på den "rätta bussen" valde jag att hoppa på sightseeingbussen. Jag antog att jag precis gjort ett kanondrag, sparat lite tid trots att jag egentligen missat bussen... men så fel man kan ha...

Vi hann inte mer än att åka en station då jag inser att den buss jag brukar åka med låg precis bakom oss. Så resultatet av mitt "smarta" drag blev följande:


  1. Jag kom senare till jobbet än beräknat
  2. Jag fick gå från Danderyds sjukhus istället för den korta biten från Mörby station
  3. Pga min promenad började mina ögon att rinna och mascaran lika så

Det är bara att inse...det är bättre att komma i tid till bussen

//Garpilarpen...nu utan mascara


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0