Huddinge - Zunda (Huddingehallen)

Matchen mot Huddinge visade sig bli en jämn tillställning där dessvärre Huddinge lyckades hitta målet 8 ggr och vi bara 6 ggr. Matchen slutade 8-6 efter en rafflande 3:e period där vi hela tiden jagade en kvittering. Från vår sida kan man ingenting annat säga än att det måste ha varit en underhållande match att se.

Vi som lag gjorde en kanonmatch, bortsätt från ett par enkla misstag som dessvärre resulterade i att Huddinge gjorde mål. Min femma hittade rätt ett antal gånger under matchen och bjöd på ett och annat kanonanfall och även ett par riktigt snygga mål. Allt rullade på enormt bra och vi skapade chans på chans på chans matchen igenom.

Återigen är vi starkare än motståndarna men lyckas inte vinna...frågan är när det släpper, när ska vi få ha lite flyt?

Hopprepslistan...
image892
Går till...Tosse...hon var så sjukt bra idag, en backgigant som levererar på bladet vilket jag älskar. Underbart att se och samarbetet fungerar bara bättre och bättre.

image893
Går till...Lagmaskinen...vi slutar aldrig kämpa utan trampar och trampar oavsett resultatet. Det tryck vi skapade mot Huddinge var inte bara roligt att uppleva, måste ha varit underhållande att se. Vi blir bara bättre och bättre, nu gäller det bara att hålla tätt bakåt också.

image894

Går till...min femma (Tosse, Tessan/Martina, Anneli, Wester och jag)...det var sjukt skoj att lira idag, vi hade stundtals" klapp klapp-spel" och hittade varandra på ett helt annat sätt än tidigare. Det fanns alternativ hela tiden och vi skapade chans på chans. Hoppas att detta bara är början på något riktigt skoj framöver. 

Cred till mig själv: Jag gjorde helt klart min bästa match hittills, jag sköt, passade, tog för mig....ja, allt fungerade liksom och jag gjorde till och med mål (händer inte varje dag).

Skador...Kirran åkte på en riktig knockout och fick direkt åka till sjukan för att kolla både huvud och nacke. Sjukdom och skador verkar förfölja tjejen denna säsong...hoppas det vänder snart!
Öberg hade inte en lätt match i mål...fick stryk gång på gång och var det inte Huddingelirarna som var i närheten fick hon en och annan kyss från oss zessor.

Skön känsla...jag kände mig enormt stark matchen igenom och kunde nästan ha spelat en period till. Nu är det bara att rida på vågen och träna ännu hårdare...

//Gnurp

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0