Falu ungdom vs. Zunda (Falun) 3-6

Innan matchen...
Vi samlades redan vid 09.00 och jag har nog aldrig varit så glad av ett sms från Jempa...hon skrev att hon var sen....vilket jag också var :)

Väl på bussen var det bara att inta sättet näst längst bak och hela vägen bak i bussen hörde jag samma sak..."garpen, du vet att man kan lägga klubborna där nere i bagageutrymmet"...ja, jag vet men jag är lite speciell...mina klubbor får inte bli kalla :)

Efter att vi hämtat upp Anna i Rotebro (btw..direkt från sängen) startade tävlingen som Kirran dragit ihop. Tävlingen var både lärorik och skojig. Hela 45 st påståenden om alla i laget. Det fanns ett och annat roligt påstående...och jag säger bara..."inga kommentarer!"

Matchen...
Äntligen 3 poäng, men inte var det något skönspel direkt utan mer järnvilja. Jag vet inte riktigt vad vi sysslade med de första minutrarna eller snarare vad jag själv gjorde på plan under de första minutrarna. Jag var helt lost och hittade inte min position alls, men efter ett par byten började det lösa sig en aning.

Nu så här i efterhand hade jag nog behövt en springtur på typ 20 minuter innan matchen för att springa av mig och få en period i kroppen. Kroppen var inte helt 100 efter bussresan...det var som ett dås, varken kropp eller knopp hängde med.

Ju längre matchen gick desto bättre blev vi, vi skapade chanser men lyckades inte trycka in bollen. Jag har aldrig varit så upptryckt mot sargen tidigare som i denna match. Vi tog över och Falun orkade inte med tempot i sista perioden, en rättvis seger med framför allt 3 poäng!

Hopprepslistan:

image897
Går till...Fias brytningar i "Fia-ställning", ner på backen och pang, en klockren brytning och många gånger i viktiga lägen...kanon tjejen!

image898
Går till...Yasse, som återigen visar att hon är Zundas framtid. Ju längre matchen gick desto grymmare räddningar lyckades Yasse åstakomma. Det var inte bara en räddning utan ibland tre på rad...man kan ju undra vad vi spelare höll hus *ler*
  
image899
Går till...Linan med Fiffi, Nea och Elin...inte nog med att de visade vägen i början av matchen, Fiffi gjode sitt första mål i Zundatröjan, Elin en kanonmatch och Nea...grym som vanligt! En fröjd att se, väntar på en interssant fortsättning...

Cred till mig själv...idag har jag inte mycket att hurra för, var lost från start och hade svårt att hitta en bra position i banan. Det enda positiva i dimman måste väl då vara att jag lyckades ta mig ur förvirringen och ändå slutföra matchen på ett någorlunda sätt. Det är bara att ta nya tag inför nästa veckas utmaning...
Ps. Grymt nöjd att jag insåg att Fiffi gjorde sitt första mål i Zunda och startade en jakt efter matchbollen...jag var inte diskret direkt...uuuppps*ler*.

Hemresan...  
Efter en skön dusch intog jag sätet i bussen och fick veta att vi skulle äta efter en stund...den där stunden kändes bara längre och längre men när vi väl kom fram var vi nöjda,  jag fick tom sitta på dalahästen av storleken mindre :)  Jag somnade som en stock efter maten och vaknade till i Rotebro igen när mamma ringde och ville snacka lite skit.

Bilder från dagen...
image900
Min packning inför Falun-resan...man kan ju nästan undra om jag skulle flytta dit.

image901
All on board

image902
På insidan

Några Zessor
       

  
Kirran tog sig en tupplur

Framme i Falun
image913


image914
 
image915
Nisse hämtar sin väska

image916
Frida och Martina

image917
Fiffi var på bra humör

image918
Elin

image919
Nästan redo för start...skönt publikantal...NOT!

image920
Dags för Zundaringen

image921
Pepptalk

image922

image923
Det blev en del vinkningar= jag har koll, under matchen


Nu väntar vila och sömn innan vi zessor träffas igen 07.45 för inventering...här ska det räknas!

God natt!

//Gnurp


Något att tillägga?
Postat av: Fia

Det är okej Garpen... mina bäbisar får inte heller ligga i bagautrymmet... jag fick oxå höra en del kommentarer :)
Är vi skadade fårn våra gemensamma trippar upp till Norraste norrland då bladen faktiskt kan spricka om de blir för kalla och sedan används? eller är det bara våra mammakänslor för klubborna? hahaha...

2007-10-28 @ 17:31:36
Postat av: Kirran

Jag visste att nån hade tagit en sovbild på mig...det var ju det enda jag gjorde efter min lilla tävling...haha...kramis

2007-10-28 @ 20:40:42

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0