Zunda vs. Huddinge IBS 7-6 (Solnahallen)

KRIG, så kan jag sammanfatta dagens match. Det bjöds på snygga mål, närkamper och spänning, ja matchen hade det mesta. Vi gör ingen kanonmatch men stundatals får vi till effektiva kontringar och ett enormt tryck som idag många gånger resulterade i mål. Jag tycker vi bjuder in Huddinge i slutminutrarna helt i onödan men vi lämnar omgången med 3 friska poäng och på onsdag kan det ske förändringar i tabellen...
 
Dagens hopprepslista:
image996
Går till...Yasses avgörande räddning i slutminutrarna. Hade bollen rullat in i mål där hade matchen kunnat sluta hur som helst. Grymt tjejen!

image997
Går till...Plipp och Plupp, idag var de grymma! Båda fick ta emot enormt mycket stryk över hela banan men reste sig upp och svarade genom att göra mål. Tillsammans med Elin är de kanon, jag tror att jag sagt det förr...men det ska bli grymt intressant att följa fortsättningen.

image995
Går till...Wester, med 4 poäng och en zuperchans till ytterligare en poäng i slutsekunderna kan jag inget annat göra än att ge zessan 3 hopprep. Nu har Wester även gjort ett "miniryck" i den interna poängligan. Jag måste även nämna Westers assist till mig när tavlan stod på 19:55 i första perioden....fy fasiken...jag får rysningar!

Cred till mig själv...ett mål lyckades jag med idag...åh vilket skott jag fick på och vilken inre glädje målet gav. Med 5 sekunder kvar av första perioden fick vi frislag nere i motståndarnas hörn. Wester stod vid bollen och jag smög liksom fram framför mål och fick en kanonpassning, det var bara att trycka dit bollen. Hela målsituationen upplevde jag själv i slowmotion och glädjen efteråt var total *ler*.  

Nu ska jag suga på karamellen tills imorgon sedan är det bara att börja ladda mentalt inför Spidersmatchen som går av stapeln på onsdag...ska bli grymt skoj! Jakobsbergs sporthall är en av mina favorithallar och jag har aldrig torskat en match där så jag ser fram emot fighten med glädje :)

//Gnurp...trött i kropp och knopp

 

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0