Spiders - Zunda 3-6 (Jakobsbergs sporthall)

Var ska jag börja...?
Första perioden var inte en av våra bästa, vi var tvåa in i nästan alla situationer och med 2-0 i baken var det dags att vakna till liv. Anneli, Wester och jag fick igång målskyttet i andra perioden och speciellt Anneli som gjorde hattrick.

Under 2:a & 3:e perioden ägde vi matchen, vi är en storlek större i alla situationer och alla drog sitt strå till stacken.
Vi har en skön trygghet i laget som lugnar och även om vi ligger under med 2-0 känns det aldrig farligt eller kört, det är krig i 60 minuter.

Dagens hopprepslista

image1002
Går till...lagets boxplay, vi spelade i hela 1.30 3 mot 5 och lyckades hålla undan....grymt jobbat av alla zessor som offrade sig!

image1003
Går till...Elin, tjejen jobbar stenhårt i det tysta och ligger såååå rätt i banan. Hon täcker skott och får jobba riktigt hårt i boxplay och gör det med bravur. En inspirationskälla som får mig att bli bättre, grymt skoj att se tjejen!

image1001
Går till...Anneli, tjejen var grym idag och fixade 4 poäng från sitt blad. Inte nog med 4:a poäng, hon var osjälvisk och gav mig en riktig macka trots kanonläge för sig själv....tack tack! Tillsammans med Wester utgör dem helt klart ett hot mot alla lag i serien. 

Konstaterande # 1...jag har just insett att jag skulle uppskatta dubbelassisten som finns i ishockey. Alla mina poäng försvinner för jag har några av seriens bästa forwards vid sidan av mig.  Jag har bestämt att så länge Anneli och Wester ligger i toppen av den totala skytteligan i serien är jag nöjd, då vet jag att jag gör ett bra jobb :)

Konstaterande # 2...Fia har börjat avlossa sina höstlöv från halva plan *ler* (nu åker jag säkert snart på stryk)


Konstaterande # 3...När inte skyttet fungerar i en femma är det alltid en annan femma som visar vägen, ett tecken på bredden i vår trupp.

Konstaterande # 4
...Vi är grymt heta just nu!

Konstaterande # 5...allt Svennar och Mange säger tycks stämma, så det är lika bra att göra som "bossarna" säger.

Min önskan under matchen...att Nea och Sofia skulle få göra mål...jag väntade och väntade...

Såååå nära...under andra perioden kom läget jag drömt om sedan förra säongen...min "halvzorro" med utgångsläge bakom mål. Jag såg läget försökte och var såååå nära att lyckas (tog i stolpen), jag var helt till mig att läget ens dök upp...en vacker dag kommer jag lyckas och det kommer vara så snyggt :)

Ett stort plus...går till Svennar och Mange som coachar i 60 minuter och ger personlig feedback som får oss zessor att växa både på och utanför planen.

Dagens "Åhh va bra dem var"...vi snackar om domarna, de lät oss kämpa och fightas och höll allt på en jämn nivå. Helt klart det bästa domarparet vi haft hittills denna säsong.  

Dagens "nää, det kan inte stämma"...Fia blev matchens lirare och fick en mobiltelefon...ja en ny mobil...hur e det möjligt liksom? Hur nice som helst!!!!

Dagens roligaste...när Svennar talade om att vi kunde duscha av oss nervositeten...hade han sagt att det var fanns statistik som styrker det hade iaf jag trott "härskaren". Jag verkar nästan tro på allt Svennar säger...lite farligt tror jag *ler*

Självkritiska Garpen talar....trots en ok insats från min sida finns det ett par stycken situationer som jag ältar...mitt friläge som jag sköt en bit utanför mål (riktigt illa), Westers passning upp i slottet under slutminutrarna som jag totalmissar...en klar målchans som jag sumpar. Ja, det finns en del att jobba på från min sida.

Cred till mig själv...min sista "tackling", eller snarare när jag står upp på mittplan och Spiderstjejen springer in i mig, sjukt nöjd...trodde faktiskt att jag skulle åka på en 2:a även fast den var klockren. Vid mitt mål såg jag nog ganska lugn ut och kunde vänta in Annelis passning och bara slå in bollen, sanningen är att jag hann tänka 100 tankar innan bollen hamnade på mitt blad, bland annat att jag kunde missa målet...tyder det på dåligt självförtroende?...*ler*. Skönt att den satt! 

Nu ska jag mysa som bara en zessa kan...

//Gnurp...trött men sjukt nöjd!

Något att tillägga?
Postat av: yasse

.. fia får en ny mobil och jag får en mugg med matchande underlägg, nej jag är inte bitter! ;)

skönt med vinst dock!! :D

2007-11-23 @ 19:58:27
URL: http://yazz.blogg.se

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0