Sala/Silverstaden vs. Zunda 2-3

3 poäng, fy fasiken va skönt...det var vi verkligen värda. Jag kan verkligen inte sluta att le...morgondagen kommer kännas kanon...grymt!

Måste säga att uppvärmningen var min bästa på länge, allt tycktes stämma och hela laget gjorde en av de bästa uppvärmningarna någonsin. Bra tempo, bra skott, bra snack...ja jag kan fortsätta om ni vill *ler*.
Att vi sprang en längre runda ute i kylan var kanon, jag var varm på ett helt annat sätt gentemot förra matchen mot Falun.

Matchinramningen kunde knappast varit bättre, hela 300 pers på läktaren, bra uppvärmningsmusik...tack Kirran och en hall som jag bara älskade.

Spelmässigt var det rätt fysiskt stundtals och jag tycker vi zessor stod upp riktigt bra och orkade mer än Sala. Inför sista perioden var vi i ledning med 3-1 och Sala spelade upp sig medan vi blev lite passiva, men det räckte inte för att besegra oss. Vi gjorde det vi skulle och åkte hem med 3 friska poäng mot serie 2:an. Ja, serien kommer nog att svänga hit och dit...skoj, det betyder att alla matcher kommer vara lika viktiga.

Hopprepslistan ser ut enligt följande...

image943
Går till...centrarnas jobb med att plocka bort Salas "stjärna"...vi hade en rätt ljuv söndagkväll *ler*. Måste säga att vi verkligen lyckades störa henne och hon spelade inte vackert utan gav flera efterslängar...riktigt trist att se!

image944
Går till...publikantalet...att få 300 pers att bli knäpptysta, är det ett tecken på att vi spelade bra?
Det är inte varje dag vi har 300 pers på läktaren och direktsänd match i radion så visst är det värt två hopprep.

image945
Går till...Claras inhopp, det är inte det lättaste att hoppa in i en match och att dessutom ta för sig, trycka sig förbi och skapa målchanser...helt klart värt 3 hopprep. Dessutom får Yazze 3 hopprep, dels för att hon var grym (matchens lirare igen *ler*) men främst för att hon är lugnet själv...hon gör iaf mig coollugn när det hettar till framför målet...grymt tjejen!

Cred till mig själv...fick stundtals i matchen crazy-ryck och började springa överallt och lyckligtvis fick jag även med mig bollen då och då :) Jag gick in med kroppen idag och lyckades erövra bollar på mitten...kände mig helt enkelt starkare än motståndarna.

Konstaterande # 1...jag har hittat en ny favorithall...ljuset var rätt skönt och golvet helt j-la underbart.

Konstaterande # 2...det finns ingen McDonalds i Sala...e Sala verkligen så litet?

Konstaterande # 3...resan höll på att sluta redan innan vi ens kommit iväg...det var inte långt ifrån en krock i Solna-rondellen.  

Konstaterande # 4...Vi kan hyra ut Kirran som periodpaus underhållning framöver...hon gjorde tydligen succé i Sala med sitt hopprep *ler* 

Konstaterande # 5...jag undrar var som hade hänt om inte domaren hade sagt till båda lagets coacher att sära på sig under sista perioden...haha

Vi tog det rätt lugnt på vägen till Sala...  

Under hemresan såg vi på Beck eller iaf halva för sedan började Svennar showa i micken och ljudet började strejka. Alla lackade verkligen, speciellt eftersom filmen var så himla spännande. Men man måste ju vara lite smart...jag tjingade att få med mig filmen hem så nu kommer iaf jag att gå och lägga mig ikväll med ett lugn över att veta hur filmen slutade.

Vi fick länge live-rapportering från Allianshallen och matchen mellan Sten Sture och Väsby. Dessvärre orkade Väsby inte hålla ifrån, trots ledning flera gånger i matchen...synd, eftersom Sten Sture nu börjar dra i från i toppen.

//Gnurp...fett nöjd med 3 poäng!






 


Något att tillägga?
Postat av: Kirran

åhh! Vad glad jag blev nu!! jag fick hopprep!
Det var skitroligt att showa lite för 300 pers =)

2007-11-05 @ 09:08:44
Postat av: Yasse

tack för hopprepen garp, nu tar jag emot dom med glädje.. jag har ju lärt mig hoppa nu så.. ;D
dock har jag långt kvar tills jag kan slå kirran.. haha
FAN VAD SKÖNT MED 3 POÄNG!!!! :D

2007-11-05 @ 13:51:34
URL: http://yazz.blogg.se

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0