Göteborg, innehållslöst?...nää, inte direkt

Gör dig beredd på ett låååååångt inlägg

Torsdag:

Kirran och co hämtade upp mig strax efter 20 under torsdagen och precis innan fick jag ett sms av Kirran med följande text: "Det är tålamod som krävs nu, i typ 5 timmar".

Lånad text av Kirran:
När vi hade kommit iväg igen, och alla hade kissat mm så störde jag mig oerhört på att jag inte fick ner min högra fot på golvet. Jag fiskade upp en väska och undrade om inte Limpan kunde slänga sin handväska bak istället, som alla vi andra =)   ...."Förlåt för att jag har diabetes då?!"...haha..OOPPss...inte min mening. Då började vi kolla igenom kittet som han hade med sig. Det var även dags att ta kvällssprutan i benet...i typ 140 km/timmen..sedan kom det ett gupp, men då hade han precis hunnit ta ut den ur låret. Garpen höll på att kräkas och gillar inte alls sprutor...

Så här i efterhand tycker jag faktiskt att det gick riktigt bra och det var verkligen trevligt, bra musik och ett glatt gäng...ibland kanske lite för glatt. Vi kom ner till Göteborg vid 01.00 någongång och jag var helt färdig för säng. Jag insåg rätt snabbt att jag skulle få sova i soffan.  I vanliga fall går det alldeles utmärkt men soffan som väntade var nästan hälften av min längd...ja precis...det betyder nackont och kramp i benen...men fasiken, jag hade ju tak över huvudet.

Lasse och Tobbe skulle spela poker men det gick inte riktigt deras väg så Lasse var på väg att slänga ut Martins Laptop genom fönstret mer än en gång. När detta pågick sov Kirran som en stock och jag var inte långt efter. 


Fredag:

Vi tog sovmorgon sedan började vi upphämtningen av det ena och det andra. Vi skulle till Systemet, handla mat, hämta Martin på jobbet...ja, en massa saker på kort tid. När vi kom till Systemet skickades jag ut för att se vad som stod på, det stod folk och köade utanför. Efter en stund stod även vi i kön och huttrade för det var rätt kallt ute. Väl inne var vi lika snabba ut och begav oss till Anton där vi skulle sova. På vägen till Anton stannade vi på Willys och jag fick leka kassörska för en stund...superskoj...blipp blipp blipp

Vi hann nästan krocka med en spårvagn också...

Väl hos Anton intog vi helgens första pizza...det blev några fler under helgen.
Jag och Kirran sprang runt och fixade iordning oss samtidigt som grabbarna spelade poker och när det var dags för Idol satt jag och Kirran klistrade framför TV:n och med full kontroll över dosan. Kirran skrik när Daniel åkte ut tror jag hördes hela vägen bort till Avenyn. Själv tyckte jag det blev bra TV...man var ju rätt säker på att Andreas och Marie skulle hänga löst när Jide bad dem ta ett steg framåt...

Hur som helst kom vi tillslut ut på kvällen...där ett och annat hände...



På dansgolvet under fredagen; Martin ska vara rolig och puttar till Kirran och Tobbe så att Tobbe dränks i öl och samtidigt tar tag i Kirran vars axelband går sönder, KAOS!  Det var nära ögat att Kirran gjorde en Janet Jackson mitt på dansgolvet.
Mitt i kaoset får jag en liten idé, Kirran kan ju ta min Bh så jag tar tag i hennes arm och föser in henne på tjejtoan, där väntar jag inte ens på att gå in ett bås utan jag klänger av mig min Bh mitt i den väntande kön. Kirran går in och sätter på sig Bh:n. Medan jag väntar upptäcker jag att det sitter någonting under min stövel så jag vänder på foten och försöker ta bort "skiten". Det visade sig att "skiten" var en glasbit eftersom jag började blöda och inte fick stopp på blodet. Kirran blev klar och vi skyndade ut till baren för att be om ett plåster. I väntan på att bartendern skulle hämta ett plåster kände jag ett nyp i rumpan och vändde mig genast om. Där stod en tjej och säger hej som om jag borde veta vem hon är...jag funderade och funderade men konstaterade rätt snabbt att jag inte hade en aning om vem personen framför mig var.

Tjejen...fan va snygg du är!

Jag...eehhh tack! (läs- känner jag dig?)

Därefter drog tjejen på med en massa kommentarer om det ena och det andra och jag stod mest frågande och försökte förstå varför denna tjej stod och överröste mig med komplemanger. Såg hon när jag drog av mig BH:n på toaletten eller var hon bara alltmänt trevlig?
Hur som helst kunde vi dagen efter konstatera att jag var den enda av 8 personer som blev uppraggad...men då av en tjej...inget fel med det, bortsett från att jag hellre hade sett att en av alla de långa ståtliga grabbar vi sett under kvällen hade gjort detsamma.



Lördag:

Vi vaknade och var slitna men värst var Lasse som jag och kirran hade stenkoll på. Han fick ut sig: "- Jag mår cp invertes"...hmmm vad det nu ska betyda.
Vi tog oss ner på stan och intog ett ställe som hette Soho, soft och precis vad vi behövde. Efter någon timmes degande valde jag och Kirran att gå iväg och shoppa lite...några timmar senare stod vi trötta vid spårvagnen med händerna fulla med kassar.

Ett axplock:
- 3 st mössor
- Jag spenderade 1050kr på hårprodukter...inklusive mammas julklapp!
- en väska
- Bodybutter
- ansiktskräm

Inte visste jag att det skulle vara så svårt att åka Spårvagn...
Efter en lång shoppingtur skulle vi ta oss hem...kommunalt...fan vi hade varken koll på var vi var eller var vi skulle så jag valde att spela dum för en stund och frågade en kvinna med ren stockholmsdialekten..." Ursäkta...vi är från stockholm och har inte riktigt koll på det här med spårvagnar...hur betalar man ?!"
Hon tittade lite snett på oss först men var vänlig nog att förklara hur allt fungerade...hahaha...vilka loosers vi är Kirran *ler*
 
Vi slängde oss i Antons säng och tog en powernap på 2 timmar...så himla skönt...väl i gång igen gjorde vi ytterligare ett besök hos pizzabagaren Mohammed i Mölndal :)

Alla andra hade redan dragit iväg till Hahn och jag och Kirran skulle få skjuss av Anton som btw. var en ängel hela helgen. När vi väl kom hem till Hahn var vi på väg att vända i dörren....det stank så mycket cigarettrök att jag höll på att kvävas....så jävla avtändande!

Efter 45 minuter drog jag och Kirran ut i regnet utan paraply och skulle till ett ställe som hette Nivå och låg på Avenyn, mer visste vi inte. Vi började knata och mitt hår som från början var platt såg vid det här laget ut som håret på ett troll...alldeles krulligt!
Efter en promenad på kanske 10 minuter började Kirran vinka på en taxi som bara Kirran kan *ler* och vi åkte sista biten med tak över huvudet. Väl i krogkön fick vi 2 st stamgäster bakom oss som tjoade rätt rejält, jättetrevliga...verkligen, det erbjöd till och med plats under paraplyet.

Det blev en blöt kväll på mer än ett sätt...

Jag och Kirran stod till och med för underhållningen (läs mer nedan) på tjejtoaletten under kvällen...

måste jag tillägga att ordet "ekonomisk" kom upp och syftade på en vinflaska...det brukar bara betyda en sak :)

Vi tog nattmat på donken och Paparazzi-Kirran (läs nedan) var på hugget...

Väl hemma konstaterade vi snabbt att Anton lagt sig på soffan för att bereda plats åt zessorna....hur gullig kan man bli. Btw. jag och Kirran var rätt grymma på (i vårt tillstånd) att borsta tänderna, ta bort smink mm utan att Anton vaknade...high five på den Kirran!


Söndagen:

Vi vaknade precis när Anton skulle iväg och fick själva lite bråttom utan att behöva stressa. Vi ställde oss frågan var Lasse var....borta som vanligt. Efter ett par försök fick Kirran tag på Lasse och vi fick order om att komma och hämta alla. Problemet var bara att jag och Kirran inte var säkra på vägen...bra att jag föddes med ett hyffsat lokalsinne...vi kom fram tillslut och efter lite strul med att få tag på alla påbörjades resan hem mot Sthlm. Den goa stämningen vi hade på vägen till Göteborg var som bortblåst, nu hördes mest stön och snarkningar. 

Tack gode gud för vätskeersättning...I like!

Kirran var kung och körde hela vägen hem men resan höll på att ta slut snabbare än vi trott för bilen behövde bensin men det ville inte Lasse ge den så vi åkte och åkte och mitt kontrollbehov började spela mig ett spratt...allt löste sig tillslut när Kirran fick nog och körde in på en bensinmack.

Även på hemvägen skulle Limpan ta sin diabetesspruta och precis som förra gången tittade jag bort...



Helgens Lista


Helgens ros...Anton som la sig på soffan och sov för att jag och Kirran skulle få dova i sängen...vilken ängel. Ps. vi var så tysta att han inte hörde när vi kom hem...d ni...kanske lika bra det, för det blev rätt sent faktiskt.


Helgens citat
...Kirran "-Garpen, du och jag har gjort det mesta tillsammans och delar på allt, allt mitt är ditt (tog en paus) ...nästan iaf" 


Helgens ord innan resan var spontanitet och spontana tycker jag att vi var, iaf mer än vanligt!

Helgens låt...E-types Eurofighter


Helgens hjärtinfarkt...vi var 20 centimeter från att krocka med en spårvagn, fy fasiken för trafiken i Göteborg...och jag som brukar klaga på innerstan här i Stockholm...


Helgens "Åh, var har jag lagt..." Lasse tar det priset med hästlängder, killen skulle tjäna på att ha en halskedja med alla sina prylar...det skulle bli billigare iaf.


Helgens roligaste suprise...kassan på Willys! Tro det eller ej men man fick leka kassörska för en stund, blipp blipp blipp och sedan välja betalsätt och en massa annat...tänk att det kunde vara så skoj att handla mjölk.


Helgens riktiga suprise...mina "skavsårsstövlar" gav inga skavsår. För er som spelade i Zunda förra året vet att jag gjorde en dundertabbe genom att gå med mina nya stövlar till skolan, det resulterade i skavsår i modellen större och skinflådda *ryser*


Helgens favvoaffär...Rut med fl. Snygg påse fick man också, chockrosa och allt...en riktig zessakasse!


Helgens lilla äventyr...åka spårvagn från Avenyn till Mölndal...ibland får man allt tänka till *ler*

Helgens duracell..Lasse, om ni tycker Kirran har mycket energi och går från 0 till 100 på nolltid skulle ni se Lasse där snackar vi 100 hela tiden, det finns liksom inget 0 i hans register.


Helgens vrål..Kirrans supervrål när Daniel fick lämna Idol, hon var helt förstörd!


Helgens räddning...min Bh-räddning (se händelseförlopp i text ovan)


Helgens mest avtändande...jag och Kirran skulle göra grabbarna sällskap för en liten förfest efter vår shopping + powernap time och åkte vidare till en lägenhet precis vid Ullevi. Vi var där i 45 minuter sedan höll iaf jag på att krivera (hängde mest vid de öppna fönstrena) Jag återger Kirrans kommentar från hemresan igår..."- Vi var i Hahns lägenhet i 45 minuter, det var 44 minuter för länge!" En för övrigt skitnice etagelägenhet men fy fan för röklukten...så jävla avtändande!


Helgens sjukaste syn...McDonalds 04.00 Avenyn...jag och Kirran sitter på våning 2 och har utsikt över kön till kassorna. Plötsligt halkar en kille och druttar ner på rumpan och brickan flyger upp i luften och maten hamnar överallt (kunde inte låta bli att fnissa), killen reser sig och går därifrån. Två stycken "överklass killar" står i en av köerna och när killen som halkade går iväg, tar en av "överklasskillarna" sitt paraply och drar den oöppnade hamburgaren mot sig längs golvet, plockar upp den och fortsätter köa som om ingenting hänt...helt sjukt. Vi undrade förståss vad han skulle göra med hamburgaren och följde dramat med stor spänning. Resultatet...killarna beställde som vanligt och tog med sig den nybeställda maten + den extra hamburgaren och gick....snåla jävlar...men det bästa av allt...Paparazzi-Kirran har allt på film *hihi*


Konstaterande # 1...Göteborg har grymt snygga killar och långa är dem också...I like!


Konstaterande # 2
...Fler människor röker ute på krogen i Göteborg än i Stockholm


Konstaterande # 3
...Det var grym airkondition på första utestället vi var på...kommer dock inte på vad det hette..borde jag det?



En specialare:

Konstaterande # 4...Jag och Kirran stod för underhållningen inne på tjejtoan på NIVÅ. Händelseförloppet...jag och Kirran kliver in på toa och blev glada över att det inte var någon kö, lite spontant börjar vi prata och går in i varsitt bås bredvid varandra. Jag konstaterade snabbt att någon måste ha varit på 7-eleven eftersom mitt bås var fullt av servetter från stället. Kirran skrattade och förstod vad jag menade, hennes bås såg likadant ut. Därefter dyker denna konversation upp (fortfarande i varsitt toalettbås):


Kirran
...hur fasiken ska vi komma ihåg vem som tog mingelbild på oss nu då?


Jag
(i färd med att få ner byxorna)... men jag vet, jag sparade visitkortet! (I samma veva flyger kortet iväg och ner under mitt bås och in till Kirran.


Kirran
...jaha, du menar det här


Jag
...ehh ja, just det

Kirran
...här har du tillbaka kortet.

Jag...vänta lite...ok, du kan släppa nu

Kirran...Ok, jag släpper nu 


Därefter pratade vi som vanligt om det ena och det andra fortfarande i varsitt bås. När vi sedan var klara och skulle tvätta händerna kom det ut en tjej 30 + från ett bås som inte kunde sluta skratta. Hon tittade på oss och sa;

Kvinnan
..."- Ni är fan det roligaste jag hört på länge...va får ni allt ifrån?!" "- Ni är inte härifrån va, för i Göteborg får man aldrig höra nått sånt här skojigt samtal på toaletten". 
Jag och Kirran tittade på varandra och skrattade lite...(läs- va fan sa vi egentligen?)




Tack Kirran, Lasse, Tobbe, Limpan, Anton & Martin för en asgrym helg i Göteborg!

Ps. några bilder kommer i ett inlägg nedan

//Gnurp

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0