Dagens jakt

Idag har det varit jakt, en jakt efter en ny vinterjacka.
Jag startade jakten imorse och åkte till Täby Centrum i hopp om att precis den jacka jag tänkt mig skulle finnas. på sätt och vis fanns den men självklart inte min storlek utan bara xxs och s. Jag frågade efter andra Boomerangbutiker och fortsatte min bilresa. 

Innan jag drog ifrån Täby Centrum passade jag på att växla in pengar till dollar inför New York-resan senare i vår. Lite tidigt kanske men med tanke på dollarkursen kändes det rätt skönt, dessutom har jag nu börjat lägga undan shoppingpengar :)

Tog vägen förbi lägenheten och lämnade lite saker och satte mig i bilen igen och åkte mot Farsta Centrum. Jag har aldrig varit i Farsta C och måste säga att det var rätt svårt att hitta eller så förstod jag inte strukturen på centrumet. Efter att ha virrat runt lite hittade jag Boomerang-butiken och självklart fanns varken rätt färg eller rätt storlek kvar. Tjejen som jobbade i butiken var väldigt trevlig och sa till mig att åka till Länna sport för de skulle tydligen ha kvar jackor. Jaha, tänkte jag och tvekade faktiskt en stund på att åka visare till Länna. Men eftersom jag ändå var ute på jakt och åkt hela vägen från Täby till Farsta kändes det som om jag kunde fortsätta en bit till.

Väl i Länna bad jag till gudarna att min jacka skulle finnas och mycket väl fanns det kvar några jackor. Jag kollade jacka efter jacka och såg S, XXS, XS men inte medium som jag ville ha. Tillslut höll jag på att ge upp när jag fick syn på några jackor högst upp som såg lite större ut. Jippi slängde jag ur mig när jag hittade en medium.

Jakten slutade lyckligt och min plånbok blev en aning tunnare men min kropp kommer må super i värmen :)

image960
Inte den bästa bilden direkt

//Gnurp...varm men fattig

     

Något att tillägga?
Postat av: Leniz

Vilken fin jacka =)

2007-11-11 @ 17:18:08

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0