Nu är det snart dags...

Enligt mig startar "Helvetesveckan" imorgon, att kalla veckan för helvetesveckan är kanske lite starkt men kalendern är verkligen proppfull av saker, inte bara jobbiga grejer utan en hel del skojiga också.

I morgon måndag drar försäsongsträningen igång i Haga Parken (stora gräsytan vid tennisbanorna, dvs parkdelen närmast stan, om någon Zessa undrar), ska faktiskt bli skoj, men säket sjukt jobbigt. Ska bli intressant och se vad herr Svennar har kokat ihop åt oss under ledigheten. En sak är iaf näst intill säker...det blir en tung träningsvecka med totalt 5 dagars träning. Testhelgen på Bosön som avslut på veckan kommer bli intressant, jag skulle tippa på att de flesta av oss Zessor är rätt nyfikna och säkert även lite smårädda för vad som ska ske till helgen.

Jag har kickoff med jobbet den här veckan + att jag måste bli klar med examensarbetet...arbetet ska in denna vecka och med tanke på hur min kalender ser ut blir det intressant och se om jag grejar att få det klart i tid...blir väl mindre sömn denna vecka än någonsin skulle jag tippa. Men känslan av att få lämna in arbetet kommer lätta mina axlar med så där en 50 kg eller nått.

Mitt motto för denna vecka är..."ta en dag i taget och jobba, slit & kämpa". Dessutom blir det inget TV-tittande, inte för att jag haft det under de senaste veckorna men iaf. Diciplin är det som gäller under denna vecka.

Sedan har jag börjat fundera på hur jag ska ta mig till jobbet, bör jag cykla eller gå...det tar en del kraft oavsett och nu när träningarna drar igång vill jag ju inte vara helt slut innan vi ens börjat träna. Minst en positiv sak kommer iaf ut nu när träningarna startar...jag kan inte sitta på jobbet hur länge som helst, jag måste ju hem och träna...det var grymt länge sedan jag sa det sist.

Vi får väl se hur veckan utvecklar sig...

//Gnurp som tar 10 djupa inför kommande vecka

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0