Matcherna gick igång...

Elin och jag kom fram till Råsta Park efter ca 20 minuter och möttes av 2 glada tjejer, min gamla centerkollega Linda och Lena eller var det Emma...? Har jag redan glömt det...näää.....fy skäms på mig alltså....sorry tjejer!
Hur som helst gick vi in i hallen och möttes av en hall full av liv, det visade sig att vi bjudit in P90/91 laget och några av våra damjuniorer hade även de hittat till hallen.

Alla killarna blev lyriska när de insåg att Danne, Caperio Täbys egen kung stod mitt på planen. När laget delades upp hördes ett och annat YES!!! när killarna insåg att de skulle få lira i samma lag som Danne. 
När lagen var uppdelade spelade vi en miniturnering med matcher 1x10 minuter. Lagen var blandade med spelare från alla lagen + några gästspelare. Lagen var väldigt jämna och matcherna likaså, det flåsades rätt rejält på vissa håll...ska inte nämna några namn....*ler*

Jag hamnade i samma lag som "the king" himself och vi hade jessica från junislaget som kapten. Vi hjälptes alla åt att dela upp 2 femmor men insåg ganska snabbt att vi var 11 st spelare...hmmm hur skulle vi göra nu då?
Larsson offrade sig och sa att hon kunde byta lag om hon fick spela forward i sitt nya lag...Öberg sa att det var ok och jag tänkte då för mig själv att Larsson som aldrig får vara med och vinna under tvåmålen återigen skulle missa sin chans. Kanske lite kaxigt tänkt men jag kallar det självförtroende!!!! :) 

När det väl var dags att ställa upp inför första matchen fick vi lite problem, ingen ville lira forward bredvid mig eftersom Danne spelade center i andra femman....jag menar, man är väl inte dum heller, finns möjligheten att få lira med Danne, då vill man väl inte spela bredvid Garpen...*ler* Jag kan ta det, jag hade säkert gjort precis samma sak om jag satt i samma sitts. Slutligen hade "dreamteam" bestämt sig för två uppställningar.
Matcherna drog igång och vi lyckades vinna 2 matcher och spela oavgjort i en match, vilket ledde oss till finalen. I finalen fick jag till en sjukt grymt skott som jag vet att Öberg kommer att drömma om veckor framöver...hon önskar så att hon limmat det skottet...ha ha ha

Vi lyckades även vinna finalen och guldet var ett faktum!
Danne tyckte det var skoj att vinna ett Guld denna säsong...roligt att man kan hjälpa till ibland *ler* 
Återigen var Maria Larsson sååååå nära att vinna tvåmålet...*ler*

Efter finalmatchen följde prisutdelning, lagfoto och fika.

Jag hörde rykten om att Åsa 30 + hade använt sin vattenflaska och skrivit HEJA GULA LAGET i gruset....helt rätt ÅSA!!! 

Bilder från hallen...
image235
Elin fyller på med energi

image236
Laura med munnen full av rulltårta...

image237
Anki och Lill Rotan var även de med och spelade

image238
Lena och Emma skålade...

image239
Tessan, Werum, Larsson, Saga, Jessica och Jessica

Lagen...
image240
Laget som tog en 2:a plats och knep silvret

image241
Lag 3 och 4

image242
Segrarna "Dreamteam"

// The one and only...Garpilarpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0