Många steg dagen till ära...

6422 steg än så länge och fler lär det bli...

Jag fick låna en stegräknare av Jempa för att egentligen mäta min och Elins runda i Haga Parken. Jag tänkte att det vore intressant och se hur många steg jag tar under en dag, så jag tog på mig stegräknaren innan jag gick till jobbet.

Anledningen till att jag gick till jobbet idag var att jag kommer vara död i benen till helgen om jag fortsätter cykla varje dag. Till och från jobbet drygt 40 minuter, till och från träningen...några minuter till. Grymt bra träning men ibland måste kroppen och speciellt benen få vila. Jag föredrar att gå, visst det tar lite på krafterna och tar lite längre tid, men i slutändan känns det bra.

Det sägs att det räcker med 7000 steg per dag för att slippa träna extra...jag har hört 10 000 så jag har en bit kvar. Det intressanta är att jag kom till jobbet med 6020 steg...nu 6422, jag är med andra ord en "kontorsråtta" som Fia brukar säga.

image347 + S + image348= KONTORSRÅTTA

//gnurp som laddar sakta men säkert inför kvällens slit

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0