Grillkväll med telefon support

I går hade vi Grillkväll i Haga Parken, i den norra delen. En del av oss grillade medan andra körde standard varianten, pastasallad. Vi blev rätt många tillslut, gamla ansikten blandat med en del nya. Med tanke på att Haga parken är rätt stor och har man dessutom aldrig varit där förstår jag om man känner sig vilsen. Min telefon gick varm igår men de flesta hittade rätt ganska snabbt. Roligast hade jag åt fröknarna från Hässelby som trots min beskrivning satte sig på rätt bussnummer fast åt fel håll, så när det kommit en bit mot Ekerö gick det upp för dem att de kanske var lite fel buss...men även de hittade fram tillslut.

En del Zessor hade varit på kalas dagen innan och såg lite slitna ut, andra hade svår pollenallergi...eller hur Kirran? Zundas MVP 06/07 kom rullandes på en stor resväska...direkt hemkommen från Finland. Jag skrattade högt när jag fick höra att Emma ringt lagets vegetarian och bett henne köpa kött till grillningen eftersom hon inte skulle hinna...
En av de nya Zessorna kom  mer eller mindre direkt från Arlanda och Turkiet, äckligt brun var hon också...men snart är det min tur att få lite färg.
Det häftiga med avslappnade tillställningar är att man upptäcker nya saker hos folk...samt att diskussionsämnena inte alltid är på topp. Det blev ett och annat konstigt samtalsämne, vi hann tom att bestämma en ny låt till uppladdningen i omklädningsrummet inför kommande säsong...en låt som garanterat kommer få alla Zessor att vika sig av skratt.

Några drog hem lite tidigare för att ta igen lite sömn, andra fortsatte på efterfest hem till Elin...

Bilder från kvällen...
image326
Tessan var en av de första på plats...
   
image328
Emma kom direkt från finlandsfärjan...tappert, men är man MVP så är man.

image340
Kirran kom med nya frisyr och med pollenallergi utöver det vanliga...*ler*

image330
Anki, Malin och Saga hittade rätt till slut efter lite hjälp från Krille...

image329
Anki, Saga och Jempa

image331
Anneli och Kirran i väntar på sin mat

image332
Elin och Emma kollar in maten...undrar vem som ska äta vad...

image333
mer mat...

image334
Mitt i smeten av Zessor

image335
Öberg, Emma, Jea och Tosse

image336
Clarken uppfann perfekta mugghållare

image337
Ylva, Kirran och Anneli

image338
Martina och Jempa

 image339
Kubbmästarna, Öberg och Melissa

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0