En mjukstart med en massa skratt

Då var jag hemma efter säsongens första träning och visst blev det en mjukstart...tack och lov kanske man ska säga även om jag gärna vill börja ta i på en gång. Jag blev nästan lite chockad över hur många vi var, en fröjd att se och att juniorerna kör med damlaget under försäsongen är kanon. Nu kommer lagen närmare varandra och hela föreningens tjejsida kommer bli zuperstark.

Elin och jag cyklade till träningen så vi var helt klart uppvärmda när vi kom fram, vi hann tom åka en liten omväg i skogen. Svennar och Mange drog lite info och sedan var vi igång, vi chockstartade med 2 varv runt ett område i Haga Parken, Svennar agerade guide och berättade om gravplatser och kungahus...det enda jag hörde och såg var andfådda Zessor...*ler*  

Efter uppvärmningen var det dags för brännboll, Svennar delade snabbt upp lagen och det blev lite av ett junislag + förstärkning mot damlaget... jag kan berätta att sträckorna mellan konerna var jättelååååååånga, man blev typ bränd hela tiden...eller så var vi Zessor helt värdelösa på att träffa bollen....det är bara att välja ursäkt.
Junisarna vann matchen med 1 poäng, all heder åt Zundas framtid.

Efter brännbollen var det dags för kroppsövningar a lá Svennar...vi Zessor kommer vara så smidiga när denna säsong är över. Vi fick en övning som alla ska använda sig av genom hela säsongen, hur grymt som helst. Vi fick även smakprov på vad som ska hända under testhelgen på Bosön. Vi gick igenom en del övningar och det blev en del skratt och nästan lika mycket smärta...

Jag är sjukt glad över att Svennar är så grym på att motivera oss att fortsätta kämpa genom alla övningar och hela tiden ger klara besked om vad som ska göras och varför. Jag har sagt det förr...det ska bli grymt intressant och se vad herr Svennar kan göra med mig och resten av Zessorna denna säsong.  Jag är villig och ge järnet och av det jag kunde se idag, är jag garanterat inte ensam om den saken. 

Årets första...ett två tre...ZUNDA, hördes i Haga Parken och nu är vi äntligen igång...

Bildbevis....iaf början och slutet...det som hände där i mellan håller vi hemligt.
image341
Elin på väg till träningen...

image342
Kroppskontrollen är det inget fel på...prata i mobilen, cykla och le på en och samma gång...grymt tjejen!

image343
Försnack inför träningen...

image344
Vissa bytte kläder andra stod och småsnackade...
Sedan satte träningen igång...

image346
Jempa, Anneli och Kirran var alla lite rödrosiga om kinderna...

I morgon är det dags igen....

//Garpilarpen på darriga ben

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0