Elit vs motionär...

Under min cykelfärd till jobbet nu på morgonen mötte jag fler cyklister än vad jag gjort tidigare. Några tillhörde elitklassen, cyklade på som om det brann i brallorna på dem och med lår som Belgien Blues var jag rätt säker på att de var elitåkare.
Sedan finns klassen av cyklister som tror att de är elitcyklister men som i själva verket inte ens tillhör mellanklassen. Dessa cyklister har jag alltid roligast åt...som i morse, gång på gång på gång såg jag elitcyklisterna svischa förbi och hack i häl kommer motionscyklisterna som tror att de ska hänga med. Det brukar fungera typ ett 10-tal meter innan de säckar ihop och förhoppningsvis får lite självinsikt...det räcker inte bara med att köpa proffsig cykeloutfit, du måste kunna bära upp den också!

Min tolkning...
image185
Elitcyklist

image186
Motionscyklister..enligt mig iaf

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0