Att parkera bilar är inte min grej!

Efter att ha suttit mer än halva dagen med huvudet nertryckt i Kotlers bibel började telefonen ringa. Plötsligt var jag väldigt populär...*ler*
Först ut var Frasse, som undrade om vi skulle käka vår traditionella söndagsmiddag, trots att det var onsdag. Jag tackade förståss ja och efter ett tag pep det till på min msn, det var Leniz som undrade om mina ben orkade med en promenix...5 minuter senare började mobilen vibrera, det visade sig vara Clarken som undrade om jag skulle hänga med på bio. Trött som jag var fick jag fram ja, nej och åter nej.

Jag följde mitt ja-svar och hamnade ute i Danderyd hos Frasse, som så många andra söndagar (en röd tisdag = söndag eller?) Jag trodde jag skulle vara lite smart och valde därför att köra pappas bil, uppps kan man säga...
Jag är inte bara blommvakt utan ävan bilvakt nu när mina päronen är borta på en låååååååång semester :) 
Väl inne i garaget var det dags att få ut bilen...lättare sagt än gjort, med 2 st pelare och en stor grannbil var jag inte kaxig kan jag lova. Efter en snigelkörning kom jag ut ur garaget och rullade mot Danderyd, vilket både gick bra och grymt mkt snabbare än vanligt *ler*.

Jag och Frasse käkade middag och hann även med lite av det senaste skvallret innan jag bestämde mig för att åka hem. Väl på väg ner i garaget igen blev det mkt på en gång, jag tryckte på knappen i bilen och började sedan köra ner, väl nere började jag inse problemet...hur skulle jag lyckas parkera bilen???
2 st pelare, en megabil till granne...hmmm...ingen bra ekvation om ni  frågar mig. Jag vred och vände på bilen i över 7 minuter sedan gav jag faktiskt upp och tog fram mobilen och skulle ringa brorsan...åhhh vad händer då, jo ingen mottagning så klart! Arg, trött, förbannad och utan tålamod drog jag ner handbromsen och började backa...och vad hände...jo jag gjorde en perfekt parkering, precis som att någon större makt där uppe ville jävlas med mig och visa att jag inte är en jävel på att parkera...no shit!

Hur som helst är jag glad att bilen är hel, parkerad och körd för ett tag framöver.... 

Bildbevis...
image182
Garaget med färgglada pelare som jag bara älskar...yehh right!

image183
Bilen parkerad på sin plats utan en repa...thank God!

Något att tillägga?
Postat av: Leniz

Skönt att höra att inte bara jag som inte gillar bilar och garage. Du vet ju hur det gått för mig när jag skulle köra ut den mammas gamla bil ur garaget, backspegeln...behlver nog inte säga mer.

2007-05-02 @ 00:19:12

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0