Testkanin för en helg

Första testhelgen på Bosön är till ända. Det man först fruktade övergick till en positiv känsla...trots att jag var helt slut efter maxpulstestet kunde jag le åt det hela efteråt. Suget efter att få göra om testet kom direkt, speciellt nu när man vet vad testet innebär och hur man gör.

Min rangordning av testerna, det roligaste testet står som nummer 1 osv.

1. Maxpulstestet
2. Brutalbänken
3. Spänsttestet
4. Sprinttestet
5. Uthållighetstestet
6. Cooper

Teambuildingen var kanon. Jag fattar inte att man aldrig lär sig hur man bör göra i de olika grenarna. Hur många gånger har man inte åkt Vasaloppet på de stora skidorna?
Trots det skiter sig allt när det väl är dags att köra igång, men det är lika skoj oavsett hur det går...även om det svider rejält vid ett misslyckande.

Under söndagen utnyttjade vi soltimmarna väl genom att flytta ut vår praktiska träning. Vi jobbade på bra i solen och lärde oss allt om bålträning och vilka övningar som fungerar bra. Jag insåg ganska snabbt med hjälp av Öberg och Slaktarn att jag behöver bålträning + att mina vader är för korta...nu blir det till att stretcha ut dagligen och kämpa sommaren lång för att bli lite rakare och inte felbelasta kroppen.

image400
Här är ett klockrent exempel på hur man inte ska se ut i bålen. Denna bild åker upp på väggen hemma som en reminder av varför jag ska slita i sommar.

image401
Anneli gör sig redo, i bakgrunden står Jea och Nea bevakade av Mange


Det känns som om helgen gav enormt mkt, inte bara för mig själv och hur jag ska lägga upp min träning utan även för laget som helhet. Vi har alla nu mål att jobba mot och de nya zessorna har börjat hitta in i laget och Zundaland på ett kanonsätt.

Jag kan knappt vänta till den dagen då jag sätter ner foten på planen för första gången den här säsongen och känner känslan av att vara i grym form, stark, uthållig och framförallt, med nya mål i sikte... 

//Garpilarpen

Något att tillägga?
Postat av: fia

Det va nästan roligare at läsa och se bildena från helgen än att vara md om det :) närå, det här kommer bli sjuuukt bra...
ses snart.. vet inte när.. kanske på torsdag.. har inte koll på mitt jobbschema just nu.. :)
Puuuss

2007-06-03 @ 22:53:01
URL: http://israelsson.blogg.se
Postat av: Elin

Halloj!! Låter som ni har haft det super ihelgen.. Jag är lite besviken att jag missade det men jag har haft en grym helg på helt andra sätt.. :) shit vad jag är sliten... hi hi...
vi hörs!! (nyfiken som alltid vill jag veta allt!!!! ;)
KRAM

2007-06-03 @ 22:54:32
Postat av: Yasse

Första gången jag skulle prova på brutalbänken så satt jag och skakade i typ 5 min innan, jag var skit nervös för att sitta upp och ner.. vi har inte en sån där ställning som ni använde i skolan utan vi sätter upp en plint på små bockar, så det är sådär lagom stadigt.. :/ :P haha
Men det gick bra..
btw, du har alltid star quality i mina ögon Garp! ;D
Kramisar

2007-06-04 @ 12:30:25
URL: http://yazz.blogg.se

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0