Poliskontroll a la´Thailand...

I förmiddags åkte vi till Laem Tong för att shoppa lite grejer, bla en adapter till min videokamera som kommer gå varm i Zundaland under säsongen...hi hi...
På vägen hamnade vi mitt i en stor poliskontroll och som många andra gånger blev jag rätt nyfiken på hur det fungerar med poliskontroller i Thailand. Senaste poliskontrollen jag upplevde var i USA och då skrattade jag så jag höll på att gå i bitar medan min kompis som körde höll darra av nervositet. Hur som helst började de fråga alla bilister och mopedister om körkort och registreringspapper. I Thailand är det inte ok att åka moppe utan hjälm, däremot är det helt ok att köra pickup i över 120 km/h och ha 7 personer på flaket....hmmm hur går det ihop.

Polismannen kom fram till vår bil och tittade in, såg tydligen det han ville se för sedan viftade han vidare oss utan ett ord...antagligen orkade han inte med oss "falanger" som de kallar oss här nere eller så var engelskan inte på topp.
 
Vem vet det kanske kommer fler innan semester är över.

//Gnurp, numera icke mopedist 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0