Ormsafari....NEJ TACK!!!!

Under lunchen idag satt jag på thaivis och snackade med "Stickan", en av byggledarna här. Han berättade att han funderade på att skapa en ormsafariresa utav sin vanliga resa till ormdistriktet, dvs. han ville bjuda med de som är villiga att åka och skjuta orm....jag sa direkt:

-DU KAN BETALA MIG HUR MKT DU VILL, JAG HÄNGER ALDRIG MED, SKULLE INTE KOMMA PÅ FRÅGA!

Jag fortsatte att lyssna på hans idé och frågade samtidigt vilka typer av ormar som fanns i just det distriktet. Som svar fick jag 4-5 meter långa Pytonormar och Kobror....ha ha ha sa jag och du åker dit frivilligt fick jag ur mig?
Stickan berättade sedan förloppet, hur man gör och vad ormarna används till. Man vadar tydligen i floden i mörkret med pannlampor, ormarna ligger längs kanterna på land...(sedan sa han att de eventuellt kan finnas i vattnet) man väntar på rätt läge och skjuter dem. Skinnet äts upp och resten ville jag inte veta...

I mina öron låter det helt sjukt...vem f-n vill sätta livet åt och gå på ormsafari? 
Man kan ju hoppas att de iaf har pannlampor stora som hus för jag skulle då inte vilja vada runt i den där floden i mörkret....nä fy f-n!


Någon frivillig som skulle vilja hänga på Stickan?

image516

 //gnurp men en ormfobi som få

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0