Kirran har flyt eller kallas det oflyt?

Loggade in på msn vid 11 och såg att Kirran hade skrivit "sitter i bilen, ring om ni kan " eller något i den stilen. Jag ringde förståss för att höra hur det gick för henne på bilresan upp till S-vall....
Varje gång jag pratar med Kirran har det hänt någonting, oftast helt knasiga saker. Jag säger typ varje gång...-"det händer bara dig Kirran".

Tanken var ju att Kirran skulle ha åkt redan i går kväll men kände sig lite hängig och trött så hon väntade tills imorse. När hon var en bit efter Wilda Väsby började den lilla S-valls porschen skaka så fort hon ökade farten. Kirran saktade ner och körde typ runt 70 hela vägen. När hon var en bit utanför Uppsala vågade hon inte chansa mer utan åkte in på en besinmack för att kolla vad det var som gjorde att bilen skakade på högersidan. Försökte fylla på luft etc. Eftersom Kirran inte är någon bilmekaniker (även om man ibland kan tro det) gick hon i på bensinstationen och frågade om någon visste någonting om bilar. Hon blev hänvisad till en verkstad och väl där sa mekanikergubben -" du, det är inte konstigt att det skakar" och så sa han en massa saker om hennes bakhjul på högersidan. Reservhjulet fick göra lite nytta och sattes på bilen, efter det fortsatte Kirran resan hemmåt alldeles svart om fingrarna och med svettet rinnandes längs ryggen...AC=nada. Hon fick även veta att hon aldrig hade kommit fram om hon åkt i går kväll...

Kallas det tur eller tur i oturen? 

Man kan ju undra vad som hänt om Kirran åkt från mig igår efter fotbollsmatchen...jag gissar på en sovandes Zundazessa i en röd bil någonstans mellan S-vall och Uppsala...hahaha, det vore nått va? (sorry Kirran!)

image438
Kirran och S-valls porschen


image439
In action 

Jag hoppas du får bättre lycka på hemvägen...!

//Gnurp som njuter av sina vänners bravader

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0