Halva lördagen i ord

Jag hade ställt väckarklockan på 09.15 idag, allt för att inte sova bort dagen. När jag vaknade stod klockan på 11.15 och jag var smått besviken på att larmet inte satt igång, men jag antar att jag behövde sova ut. 
Jag tittade ut och beslöt mig för att ta en joggingrunda i det fina vädret och eftersom jag sitter i luften större delen av dygnet på måndag tänkte jag köra lite extra idag.

Jag sprang i ca 20 minuter innan kropppen började säga ifrån, det var helt enkelt för varmt. Det slutade med att jag promenerade den sista biten av den tänkta slingan och det räckte för svettet rann som aldrig förr. Jag hann med att göra några knäböj och situps också innan jag hoppade in i duschen.

Eftersom jag har opponering på måndag innan jag åker beslutade jag mig att slå två flugor i en smäll och gick över till mamma och pappas lägenhet för att vattna blommor och hämta post och samtidigt utnyttja solen på från deras balkong.
Jag läste igenom det arbete jag ska opponera, ca 50 sidor och gjorde några små anteckningar. Det blir nog att titta vidare lite imorrn med, solen kanske gjorde sitt så att säga...

Jag hann med att ringa mamma också, hon berättade att någon hade tagit temperaturen i havet...35 grader... fatta, jag som trodde havet var till för att svalka...a big NO NO. 

Nu ska jag leka chaufför och köra brorsan någonstans, destinationen oklar för tillfället.

Tjing så länge!

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0