Soffpotatis och en intressant dokumentärserie...

I går var det min vilodag och jag hade bestämt mig för att inte göra någonting annat än att vila. Jag fixade lite med disk och tvätt men annars var det mest en Gnurp liggandes i soffan.

Jag såg bland annat en väldigt intressant dokumentärserie i två delar på TV 3, andra delen kommer i nästa vecka. Det handlade om hälsa, bantning och ett försök att gå ner i vikt till storlek 0, dvs den kända "size 0" som många kändisar strävar efter. Programmets två testpersoner var två brittiska journalister som till vardags skriver om hälsa, mode och skönhet. Båda tjejerna provade olika dieter (bland annat en juicediet) och mådde inte speciellt bra enligt dem själva, men det intressanta var hur deras syn på mat och deras kroppsideal förändrades. En av tjejerna gick ner 8 kg på någon vecka, hon såg minst sagt likblek ut och hade på den korta tiden nästan blivit besatt av sin vikt. Båda tjejernas humör och beteende sviktade rejält, resultatet av att inte äta någon riktigt föda.

I sista delen ska man nu få se resultatet, lyckas någon komma ner till "size 0" och i så fall, var det värt resan dit?????

Nästa onsdag sitter jag klistrad för att få se en mkt intressant fortsättningen...

//En något mer utvilad Garp

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0