Inga roliga drömmar här inte...

I natt vaknade jag med ett ryck, min dröm...

Jag var ute och cyklade utan hjälm i ett bostadsområde utan bilar eller människor. Plötsligt blir det värsta poliskontrollen i hela området och jag cyklar från cykelvägen och in på en parkering där jag slänger mig av cykeln och låtsas knyta skon bredvid ett träd. I samma veva har jag fått på mig en hjälm som inte är knäppt...don´t ask me how! 
Polisen kom och började förhöra mig och jag ljög och sa att jag haft på mig hjälmen hela tiden och bara cyklat på cykelvägen. Då påpekade polismannen att han såg mig gena och lägger fram en bot på 3745 kr!!!!!

Snacka om ångest, lilla jag som knappt skulle döda en liten myra får böter för något så dumt som att cykla 5 meter bredvid en cykelväg. Jag är grymt glad över att det var en dröm för 3745 kr kan man göra en massa annat skoj för.

//gnurp som numera alltid kommer att cykla lagligt...*ler*

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0