Hur gick det här till...?

Hämtade upp Elin vid 10.00 för att köra oss båda till Sveriges mecka...IKEA.
image537 

Där virrade vi ett par timmar i jakt på en present till Anneli...så var det iaf tänkt från början, men som så många andra gånger slutade det med att Elin och jag kom ut från stället med varsin IKEA-kasse.

På vägen ut bestämde vi oss för att köpa mjukglass med strössel, men redan där sket det sig. IKEA har nämligen slutat med strössel. Jag betalade och plötsligt stod jag som ett stort frågetecken med två st tomma strutar i handen och några servetter och fattade ingenting....vart var glassen liksom?  
Elin fattade betydligt mer än jag och visade mig en maskin som var tänkt för mjukglassen. Man skulle sätta in struten i maskinen och sedan trycka på en knapp, vipps så var glassen klar....så enkelt var det, snacka om självservice!
Näää, glassen fick ett stort minus från mig. Inte nog med att glassen inte var speciellt god...jag lyckades på något märkligt sätt stänka ner mina jeans med glass. Jag har fortfarande ingen aning hur detta gick till....jag menar, var kom glassen ifrån?????

På vägen hem från IKEA kände vi för att åka till Solna Centrum och handla lite toning till Elins hår. Väl inne i centrumet möttes vi av en rolig syn...mot oss kom en kvinna med en ketchupflaska ståendes på huvudet...ni vet som kvinnor och män i Afrika brukar transportera/bära saker på huvudet. Både jag och Elin stirrade som om vi sett David Beckham eller nått, vi fattade ingenting, men roligt var det iaf.

Väl hemma hos Elin satte vi igång att tona hennes hår...och under tiden vi väntade på resultatet surfade vi runt på youtube.

Jag åkte hem för att fixa till mig lite inför min och Elins tripp till Wilda Wäsby...fortsättning följer... 

Bilder från dagen...
image530
Elin på väg till bilen

image531
Jag har precis insett att jag lyckats få mjukglassfläckar på mina jeans...frågan är bara hur de hamnade där?

image532
Elin

image533
Elins toning och moi

image534
Elin shakar flaskan...

Resultatet...
image536

//Gnurp

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0