Gårdagskvällen går till historien...Kirran gästbloggar

Gårdagskvällen kan man sammanfatta med en kort rad...det började oskyldigt och slutade i kaos.

Kirran beskriver kvällen på sin blogg...

10 glas vin var för mycket..

Jag, Garpen och Anneli hade bestämt sedan länge att vi skulle ut och dricka vin. Planen var att sitta vid Helens krog vid slussen. Men regnet hängde i luften så det blev aldrig Helens. Vi hade lite tight med pengar allihopa så jag tog med mig en vinare jag hittade hemma och åkte till Garpen. Anneli hade gjort samma sak. så vi hade två vinare att börja med....


Det var så roligt att sitta och snacka, skratta och lyssna på musik tillsammans igen. Det var länge sedan vi bara umgick utan att svettas, vi tränar ju hela tiden tillsammans. Hur som helst...vi missade pendeln in till stan, och tog istället buss 515 från frösunda som gick till Odenplan.Vi började på Storstad.


Egentligen å skulle vi bara ha ett glas vin var, men jag var ganska snabb att tänka ut att en flaska skulle vara bättre, å visst var det mest ekonomiskt. Vi fick ju nästan 2 glas på den där flaskan. Skön stämning och snacket gick mest om Siwert Öholm, konstigt nog...


Efter Storstad gick vi upp mot Odenplan igen, vi hade passerat ett sommarställe som såg otroligt mysigt ut på vägen från bussen. Här beställde vi in ytterligare en vinflaska...snacket gick om det ena och det andra....till slut - Beställde vi in den för kvällen, 5:e flaskan vin. Detta var det stora misstaget....halvägs ner i flaskan slog det till.


Vill inte ens berätta men vi tog oss hem i en taxi, fick i oss lite mat men den ligger nu i kylen då vi knappt rörde kebabtallriken inatt...haha...Garpen bad till toalettgudarna tills hon somnade brevid porlinsstolen. Jag vaknade av att jag höll på att strypas av en tröjja som kommit runt min hals...det var inte ens samma tröjja som jag hade på mig på kvällen..


Nu...efter lite soffhäng börjar vi känna oss bättre. Både garpen och anneli funderar på att skippa träningen, å då var det verkligen tufft kan jag lova. Jag hade inte tänkt att träna ändå för jag har precis gått in på en penecillinkur.

huga ligen....det var många år sedan jag var sådär full. Men vi drack säkert 8-10 glas vin var....haha. Men gud vad kul det var!


Kram Clara


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0