Ett hett tips...

Om du är som jag...lätt laktos allergiker, bör du inte äta fil innan träning, speciellt inte innan en träning där du ska springa 90 % av max i 30 minuter....trust me!...ingen bra idé alls.

Under dagens träning var jag i en "valet & kvalet"-situation...
Vi började springa och allt kändes hyffsat bra, lite känningar i benen efter måndagsträningen men annars helt ok. Jag kämpade på bra under nästan hela perioden tills det plötsligt tog stopp, jag mådde jätteilla och ville spy men samtidigt kände jag att jag behövde gå på toa. Jag visste inte vad jag skulle göra...var det bäst att stanna och spy eller kämpa vidare tills jag var framme vid "Bajamajorna", tankeverksamheten var inte på topp men jag lyckades iaf ta mig till "Bajamajorna". Efter 30 minuter var det åter samling och jag var tydligen inte ensam om att springa på toa under våra 30 minuter. Jag mådde verkligen illa och kroppen sa ifrån så jag valde att hoppa över intervallerna, även om det tog emot mentalt att inte slutföra träningen.

Nu vet jag iaf hur det känns att ta ut sig till max med fil i magen *ler*

//Gnurp som ska låta bli att äta fil i ett par dagar  

Något att tillägga?
Postat av: Kirran

Tror inte att det hängde på att det var innan träning, utan att du åt det till frukost, lunch och middag =)
haha....

2007-08-01 @ 09:20:53

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0