Dåliga vanor tycks sitta i

Det verkar som om jag nu kommit in i mina dåliga vanor igen gällande sömnen. Jag går och lägger mig alldeles för sent och resultatet av det är att jag knappt kommer ur sängen på morgonen och får skynda mig till jobbet. Jag lyckas dessutom nästan alltid att glömma något hemma, vilket gör att jag måste vända och kommer ännu senare till jobbet. Det blir liksom som en ond cirkel. Hur som helst spelar det inte speciellt stor roll just nu när jag är ensam på kontoret men dåliga vanor är inte det lättaste att bryta... 

Jag kom och tänka på det här imorse eftersom jag inte orkade gå (anledningen var faktiskt att jag var sen), tänkte variera mig lite och valde cykeln. Efter ca 100 meter insåg jag att jag borde ha pumpat däcken eftersom det knappt fanns luft i vare sig fram- eller bakdäcket. Jag tvekade verkligen ett par sekunder...skulle jag cykla vidare eller vända...hmmm. Valet är ju självklart men just då var jag väldigt osäker, halva kroppen (den envisa delen) ville fortsätta medan den kloka delen ville vända. Den kloka delen av mig segrade och jag vände hemåt. Jag lyckades fylla däcken med luft och sedan cyklade jag i "elitspeed" till jobbet, hann knappt igenom 4 låtar på ipoden....när hände det senast liksom?

image552

//Garpen

  

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0