Badankor...Multitävling...en sur svan och en skön avslutning

Gårdagen på Bosön var en höjdare, på mer än ett sätt. Vi började med att bli indelade i 2 lag, jag tillhörde badankorna (med Wester som lagkapten) och det skulle visa sig senare att vi var allt annat än badankor. På schemat stod en Multitävling bestående av 3 grenar; terräng med ett bildäck, kajakslalom och slutligen simstafett.

Gren 1...Terräng med ett bildäck
Vi hade hyffsat koll på banan men reglerna hade vi mindre koll på visade det sig när vi väl gick i mål. Vi skulle springa en runda och samtidigt transportera ett bildäck med oss hela vägen runt. Laget skulle helst hålla ihop och det var där mitt lag missade lite i regelboken. Vi var först i mål med däcket men hade 3 lagmedlemmar som inte riktigt hann med resten av gruppen. Trots att vi var först hamnade vi på -2 poäng och det andra laget hamnade på 0 poäng. 
Vi kunde inget annat än att skratta åt tävlingen men i det stora hela var vi nöjda med loppet. Det måste tilläggas att vi såg ut som bilmekaniker allihopa, svarta om händer och armar och skitiga över hela outfiten....men vad gör det när man har grymt skoj!!!????

Gren 2...kajakslalom 
Vi delade upp laget 2 och 2, det enda kravet vi hade i laget var att sätta en person som hade provat på att paddla kajak förut med en som inte kände sig lika säker. Det visade sig att jag skulle paddla tillsammans med Jempa, en av Zundas kenyaner *ler*... vem som var van kontra ovan av oss har jag ingen aning om....
Vi var dessutom först ut och visste inte mer än att vi skulle ut från "minihamnen" och sedan runda bojar som låg rätt tätt i vattnet för att i slutet paddla på och runda en sista boj en bit ifrån. Jag satt längst bak i vår kajak och skulle styra...hmmm allt som hände var följande...jag snackade på som fan...Jempa fattade inte ett ord, något i stil med...

Jempa...-Akta kör inte på den sura svanen..hjälp...
Jag...-skit i den, vi sitter ju i en båt...paddla!!! (som värsta Hitlern...sorry Jempa)
 
Jag....- höger jempa, lite mer höger
Jempa...- ok
jag....- vänta, sluta paddla
jempa- varför det?
jag---vi glider fram nu...ta tag i bojen!
jempa...jag släpper nu, det här var väl inge bra hellre?
jag...- vänta, jag måste vända


så höll vi på ett tag tills det var dags att paddla på ut till den sista bojen och sedan vända skutan hemåt....

Jag...-vänta vänta 
Jempa...-vänta på vadå?
Jag...oj, jag pratar visst högt för mig själv...det var inget, paddla på!

Oavsett snacket ute på sjön lyckades vi ta oss i mål och det med bravur...det var sjukt skoj!!!!
Det var rätt jämnt racet igenom och stundtals var det nästan lite tjafs i "minihamnen"...-sluta fuska, hördes någon gång...åter bevis på tävlingsinstinkten i detta underbara lag.
Badankorna vann rättvist kajakslalomen och tjänade in ett antal sekunder inför sista grenen.

Gren 3...simstafett
Det var dags för slutet på multitävlingen som alla i laget fruktade...skulle verkligen Svennar och Mange tvinga oss att simma i det kalla vattnet??? Någonstans gick jag och väntade på att de skulle säga åt oss att vi slapp, eftersom det var för kallt...men det kom aldrig utan istället hördes...-"skynda er nu ut på bryggan iförda det ni ska bada i så kör vi igång".
Alla var tvungna att hoppa i och ligga i medan en i varje lag simmade, det var här lagmoralen kom fram....alla, oavsett lag peppade varandra och tillslut hängde vi alla på en rad och huttrade...måste ha varit en rolig syn.
Själva tävlingen behöver jag inte säga så mkt om, alla kämpade på i kylan och jag är mäkta imponerad av alla. Sedan det här med vårt lagnamn; Badankorna....hmmm, jag upplevde mig inte direkt flytande som en badanka utan snarare tvärtom, nära att sjunka till botten mer än en gång *ler*.

Vi avslutade kvällen med grillning och mys...a lá Zundastyle!

Tack för en grymt trevlig, rolig, slitsam, lagbyggande och skojig kväll!

//garpilarpen som gjort sitt första och säkert enda dopp i svensktvatten detta år.

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0