Zunda vs. AIK (Solnahallen) 4-2

"Slaget om Solna" är nu avgjort och ordningen är återställd igen. Det finns bara ett lag som äger Solna och fram till nästa fight är det vi Zundazessor som regerar. Vi gjorde helt klart våra 2 bästa perioder någonsin...spelmässigt. Vi har haft mycket slit och krig ute på banan under de senaste matcherna men idag fick vi verkligen igång ett rull, ett spel med fina spelkombinationer. Vi fick längre anfall och tog backskott och skapade på så sätt bättre tryck, dubblingarna lyckades nästan hela tiden och vi tuggade sönder råttorna...en efter en. 

Dagens seger var den 5:e raka och vi kan nu konstatera att halva serien gått förbi och vi förlorat 3 matcher och dessa 3 lag ligger före oss i tabellen...men inte speciellt lång före...upplösningen på division 1 Östra kommer bli riktigt spännande :)

Dagens hopprepslista...

image1002
Går till...Jea, som kliver in på Tosses tilltänkta plats och gör sitt jobb och lite till. Hon kliver in i powerplay och gör det 10 ggr bättre från sin position (brukar vara där jag står) än vad jag själv gjort de senaste gångerna....grymt skoj att se! Jea spelar enkelt och jag önskade verkligen att hon hade fått sätta dit en av bollarna i powerplay.

image1003
Går till...de målchanser vi skapar från inga lägen alls...hängde ni med där? Jag menar att vi skapar bra målchanser idag genom att sno åt oss bollen från situationer som i vanliga fall kanske inte är målchanser. Det tycker jag är en egenskap som vi jobbat fram under den senaste tiden och vi fortsätter att utveckla vårt spel för varje match. Skoj att se framsteg och framförallt känna att man gör framsteg...både individuellt och som lag. 

image1001
Går till...vårt spel, stundtals äger vi matchen totalt och spelar boll, byter positioner och gör allt det vi har diskuterat sedan försäsongen. Alla sliter i alla lägen och vi peppar, driver på och presterar...var och en på sitt eget sätt.

Cred till mig själv...Ett slagskott i mål, ingen förlorad tekning och dessutom lyckades jag att hålla i boll och lugna ner ett antal gånger. Samarbetet med backarna fungerar bara bättre och bättre oavsett backpar. Jag är nöjd med min insats, nästa till och med mycket nöjd. Inget skönspel från min sida men tanken bakom mina passningar finns där och får jag bara dem att stämma till 100 % blir det kanon. 
Det jag personligen tar med mig från dagens match är att jag skjuter, går in framför mål och tar stryk. Positionsmässigt har jag börjat hittat rätt också och samarbetet med damerna på sidan av mig blir även det bättre och bättre. Det är värt att nämna igen...så länge damerna bredvid mig producerar mål och ligger med i toppen av seriens poängliga är jag nöjd, då vet jag att jag gör mitt jobb!

5:e raka segern och vi är med i toppen, nu har vi mött alla lag i serien och jag måste säga att årets upplaga av division 1 Östra är bland de roligaste någonsin. Det finns många bra lag som kämpar för att vinna serien och spelkvaliten har blivit bättre. Det är tuffare, mer fysiskt och snabbare över hela banan och det gäller att vara tränad för att orka med 60 minuter i full fart.

Det är skönt att känna att allt Svennar och Mange sagt från dag 1 stämmer. Nu när halva serien är över är det dags att lägga in en extra växel...träna lite hårdare, mer effektivt och fortsätta kämpa i 60 minuter. 

Det ska bli grymt intressant att se var denna säsong slutar...

//Gnurp...1 poäng rikare...å en snygg sådan ;)      

Något att tillägga?
Postat av: Leniz

Grattis till segern!
Tror vi hade en grym laddning igår kväll, kanske var det maten eller våra djupa samtal :P för kom hem från Borlänge med vinst :D

2007-12-02 @ 22:27:29

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0