Garpen är tydligen en pizzeria i Grythyttan

Jag läser nästan aldrig böcker, för mig är läsning inte avkoppling...jag ser mycket hellre på en film. De enda böckerna jag faktiskt läst självmant är Liza Marklunds alla böcker. När hennes senaste bok "Livstid" kom ut för ett tag sedan köpte jag den på en gång och skickade med den när mamma skulle åka hit till Thailand så jag skulle ha något att läsa här nere.


Nu har det gått 2 veckor och fatta, jag har läst ut boken. Jag började läsa någon dag innan Kirran skulle åka hem och igår kunde jag inte sluta läsa, boken var grymt bra och eftersom detta kanske är hennes sista bok kunde den liksom sluta lite hur som helst, vilket gjorde det mer spännande än vanligt.


Det som var roligast/märkligast i boken var ett stycke där jag läste följande:

"I Garphyttan letade hon upp en pizzeria som hette Garpen och beställde en dagens lunch som bestod av en pizza och valfri läsk".


Då kan jag lägga pizzerian till listan av saker som kallas Garpen :)


image1090
En kanonbok som är fortsättningen på Nobels testamente. Jag hoppas damen fortsätter skriva om Annika Bengtzon, jag är iaf beroende trots att jag nästan aldrig läser några böcker. 

//Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0