Styrketräning och mental förberedelse

Gårdagens styrketräningspass ute på Bosön rullade på riktigt bra. Svennar sprang runt och hjälpte till och gav bra tips både på övningar och tänk. Jag hade sällskap av Tessan under alla övningar och vi tog oss igenom ett antal övningar med fokus på överkroppen med tanke på helgens kommande äventyr. Vi körde ganska mycket bänkpress för att få in tekniken och då gjorde Tosse oss sällskap.

Brutalbänken hade jag i sikte under hela träningen, utan att prova en enda gång...det kändes lite som fusk att testa igår, det blir liksom roligare att se hur det går på lördag. Istället blev det en sorts mental träning, en liten mjukstart av vad som väntar i helgen...


Styrketräning har aldrig riktigt varit min grej, antagligen för att jag inte riktigt har haft koll på vad jag sysslat med och mest känt mig vilsen. Jag tror däremot att nu när vi får program att följa och dessutom vet hur man ska göra kommer det att bli grymt skoj. Det ska bli skoj att se utvecklingen i styrketesterna i september när vi kört gym ett tag...

//Gnurp


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0