Mitt minne...finns det kvar?

Jag har idag lärt mig att jag inte kan lyssna och skriva samtidigt...eller det har jag vetat rätt länge. Jag får liksom inte ihop det, jag glömmer halva informationen personen berättar om jag måste skriva samtidigt. Fast värst är det med siffror, som exempel...jag har svårt att komma ihåg 4-siffriga portkoder, det vet alla de som var med mig och delade ut postkataloger för ett par säsonger sedan. Jag satt i bilen, fick portkoden och gick ca 10 meter och kom sedan inte ihåg koden till dörren...så illa är det.

 

Däremot har jag ett bra fotografisktminne (heter det så?), jag kunde under skoltiden veta exakt var i blocket jag skrivit texten, exakt vilken sida och i vilken färg. Verkligen praktiskt men det var inte alltid som jag kom ihåg vad som stod i texten.

 Det är bara att inse att minnet inte alltid kan vara på topp...men det vore ju skoj att någon gång få slippa ringa polarna och be om portkoden *ler*.

//Gnurp...not a numberfreak at all


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0